וככה מעבירים מסר יחצ"ני לאומה ב-2015. לקחים לקחת הביתה
זה שעולם יחסי הציבור משתנה, זה ברור. כמה הוא משתנה? לעתים, כשאתה נמצא בתוך הסירה יותר מדי זמן, אתה לא מרגיש את הגלים שמסביב. ברור לך ואתה גם יודע שהתהליך הזה נמשך ונמשך, אבל, אז בא מישהו מבחוץ ומצביע על התופעה, ואז באמת נופל האסימון.
איש יחסי הציבור ומכרי הוותיק, אריק הנסון, המתגורר בפינת חמד בארה"ב, ומנהל ביום יום את סוכנות ACH, עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: לנתח מהלכים תקשורתיים, ותוך כדי הציב מראה מגדילה ששופכת אור מאוד חזק ומדגימה יותר מכל את המהפך.
את הניתוח שלו הקדיש הנסון להכרזה של ענקית הקמעונאות האמריקנית, חברת וולמארט, על העלאה של השכר לעובדים (לא להתרגש, מדובר בתשעה דולר לשעה. כן, שכר מינימום, אבל, לא זה הסיפור). הייתם מצפים שהחברה תוציא הודעה לעיתונות, או תכנס מסיבת עיתונאים, לא? אז לא. ההודעה הראשונה יצאה בשקט בשקט לקבוצה של עיתונאים נבחרים, שקיבלו את עיקרי התוכנית בטוויטר והללו מיהרו לחלוק את המידע הלאה.
ואז הם הוציאו את ההודעה לעיתונות? לא. הם העלו אייטם לבלוג הרשמי של החברה, אותו מקום שפתוח לדיאלוג ולשיח עם כל העולם. במרכז: דבר המנכ"ל במכתב פתוח לעובדיו. מהלך מבריק. וכדי להגדיל את סיכוייו (הגדולים ממילא) לחשיפה, הם שמו בראש הפוסט סרטון וידאו. כזה שניתן לחלוק ולהעביר הלאה. אלא מה. אנשים אוהבים וידאו. אנשים אוהבים פניות אישיות. ומתחת הם לא שכחו לשים אינפוגרפיק מאיר עיניים. שוב, אלמנט ויזואלי חזק שניתן להמשיך ולהעביר הלאה. וזה עבד. התגובות היו נפלאות וכולן מאוד חיוביות. ובעצם, למה לא?
ואז הוציאו הודעה? לא. זו בעצם היתה ההודעה. בבלוג. ומכאן העסק התחיל להתפשט בזירה החברתית, מנתר מערוץ לערוץ.
בשלב הזה פנתה וולמארט לאמצעי המדיה החברתית שברשותה וקודם כל – פייסבוק.
הטקסט השתנה בינתיים והתאים עצמו לזירה. לא מסר אחד שחוזר על עצמו, אל שורת מסרים מותאמים למדיה. ואחר כך הטוויטר הרשמי, וגם שם מסר מעט שונה ובאותה רוח.
ושוב, השפה שונה. קצרה, מאוד קליטה וניתנת לשכפול והעברה קלה, כשהמצייץ לא שוכח להעלות את הציוץ לראש הטיימליין. פשוט וחכם. ואז הם ביצעו כמה ריטוויטים של כאלה שהתייחסו לנושא.
מבריק. ואם זה לא הספיק, הם לקחו חלקים מהאינפוגרפיק הגדול וחתכו אותו לחתיכות קטנות שכל אחת יצאה בנפרד.
ורק כדי לעטף בצורה אלגנטית את כל המהלך הם תגברו אותו בפרסום ממומן וקידמו ציוצים בתשלום. ואז הלכו לגוגל ושם יכולתם לראות שגם פה נעשתה עבודה. בכסף, בכסף, כדי לוודא שכל מי שיחפש את הנושא יגיע למקום הנכון עם המסר הנכון.
ולפינאלה, הם דחפו את המנכ"ל שלהם לאינסטגרם (עם 86 אלף עוקבים). בהסתחבקות קטנה. ערוץ משני משהו, אבל, אימפקט גדול. למה לא.
עכשיו. עם יד הלב. לא גדולים? אז נכון, יש להם בוולמארט המון משאבים ובטו המון עובדי מדיה חברתית ויחסי ציבור. אבל, בת'כלס, כל חברה יכולה לעשות את מה שהיא עשתה במהלךהנוכחי. כל מה שצריך כאן זה ראייה נכונה של אמצעי התקשורת. ראייה נכונה של מגוון הכלים החדשים שעומדים כיום לרשות כולנו וביצוע נכון שמתחשב בזירת המשחק החדשה. פשוט מאוד.