בלוגר, חברם (החדש) הכי טוב של היח"צנים
בשנים האחרונות אנו רואים מגמה לפיה הבלוגרים הופכים להיות חברם הטוב ביותר של היח"צנים. הם מהווים כר פוריה לפרסום ברשת, שבכלל תופס תאוצה ועובר את החשיפה שמקבלים מכלי התקשורת "המסורתיים".
בלוגר הוא חברו הטוב של היחצ"ן. יח"צ
בלוגרים הם למעשה אנשים שכותבים, כל אחד על תחום עניינו, והמובילים שבהם בנו לעצמם ישות אינטרנטית שסוחפת אחריה קהל קוראים אדוק. אנשים אלו, לרוב, פתוחים יותר לרעיונות יח"צ יצירתיים; אבל פה גם "הבעיה" כי בלוגרים בדרך כלל לא מסתפקים בלהעתיק הודעות לעיתונות.
לכן, החלטתי לתת לכם כמה חוקים כשעובדים עם בלוגרים:
- 1. המנעו מכינויים: בלוגרים בדרך כלל כותבים תחת שם כינוי, ולאו דווקא תחת שמם המלא והאמיתי. לרוב שם זה נקרץ מתחום עיסוקם. חשוב להכיר את השם האמיתי של הבלוגר מולו אתה עובד, זה יוצר קשר אישי יותר ויחסי עבודה נעימים יותר. כמו שלא היית רוצה לקבל מייל "יח"צן יקר", כך גם לא הבלוגר.
- 2. ממוקד זה הכי עדיף: יח"צנים רגילים להפיץ הודעות בתפוצת נאטו – כאן לא תקף חוק ה"תפסת מרובה לא תפסת בכלל" – אבל לפעמים עדיף להגיע לבלוגר האחד הנכון מאשר לעשרות שלא. תכירו את הבלוג ואת תחום כתיבתו, דפדפו בפוסטים ישנים ובקטגוריות השונות ותחשבו אם הלקוח שלכם יכול להשתלב בו. בלוגר שמקבל הודעות אחרי הודעות שלא קשורות, יתעלם גם בפעם האחת שכן "תפגעו" נכון.
- 3. לוו את התהליך: בדקו מה אמצעי התקשורת המועדף על הבלוגר (טלפון, אי מייל, צ'אט וכו'…) ואל תהססו ליצור איתו קשר. עם זאת, אל תעלבו אם ייקח לו זמן להגיב. לרוב, בלוגרים עובדים במשרות מלאות והבלוג הוא רק תחביב נוסף. זאת הסיבה גם למה חשוב לעקוב אחר שיתוף הפעולה עד הסוף, בלוגר שיש לו עוד דברים על הראש, עלול לשכוח לפרסם את האייטם.
בשורה התחתונה, עבודה מול בלוגר לא שונה בהרבה מעבודה מול עורך או כתב. צריך להכיר אותו ואת הפלטפורמה בה הוא כותב, ליצור קשרי עבודה אישיים, לדעת מה להציע לו ומה יכול להתאים לו, ותמיד לזכור לעשות פולואו-אפ עד לפרסום האייטם.
כמה כיף לשמוע את רוחות השינוי….
מסכימה עם הכתוב,
לילך,
#בלוגרית_ישראלית
לימור יקרה (אני כבר מיישמת את חוק מספר 1 שלך),
ניכר כי את מכירה היטב את התחום וכתבת לעניין.
קארין
בלוגר הפך להיות חביב הקהל של היח"צ אבל צריך לבדוק גם מי הבלוגרים אישית כעיתונאי הוזמנתי למקומות שאליהם הוזמנו גם בלוגרים למדתי דבר אחד לא ללכת
בלוגר עובד עבודה מישנית ,בדרך כלל תפוצת הפרסום שלן היא החברים ועוד 100-200 נספחים
משרד יחצ צריך גם לראות איך הבלוג נראה /מוחזק נראות המוצר חשובה גם