אינפוגרפיקה כהודעה לעיתונות
אני בטוח שתסכימו עם הקביעה שתמונות עושות את העבודה ככל שמדובר בהעברת מסרים. תמונה טובה יכולה לומר הכל. לספר סיפור, לשדר תוכן. בתקופה האחרונה משתלטת על כל חלקה טובה האינפוגרפיקה, אותו אלמנט ויזואלי מסוגנן למשעי, צבעוני, מאיר עיניים ומלא בתוכן. אמצעי רב עוצמה שאם מחברים אותו נכון להודעה לעיתונות הכתובה ומנומקת היטב, יכול לשפר דרמטית את החשיפה למסר שאתם רוצים להעביר.
על פי מחקר של שמביאה מריל סרויה מסוכנות הידיעות PR Newswire, הוספה של אלמנט מולטימדיה במשלוח הודעה לעיתונות משפר דרמטית את מספר החשיפות שיכולה לחולל ההודעה ובעידן המדיה החברתית, כל יתרון במשיכת הקהל, הוא יתרון ששווה להתעכב עליו.
האינפוגרפיקה לא מבזבזת זמן. היא לוקחת מידע מורכב, בדרך כלל, ומעבירה את המסר בבום אחד לקורא. כמובן שהיא חייבת לענות על דרישות הבסיס שיש לדרוש מתכנים שאנו מעוניינים להעביר הלאה: היא חייבת להיות רלבנטית, מעניינת, בעלת משמעות. אסור לחשוב שעיצוב גרפי מבריק יכול לכסות על חולשה בתכנים הכתובים ואסור שהתכנים ישתלטו על המראה הכללי. אינפוגרפיקה טובה מכניסה את הקורא היישר ללב המסר ומעשירה את הצופה בה.
עבור אנשי יחסי הציבור, אינפוגרפיקה יכולה להיות כלי רב עוצמה. היא גם מוציאה מהשגרה, הן את השולח והן את המקבל, העיתונאי או העורך, שרגילים לקבל אוסף די בנאלי של הודעות בשוטף, שמוגשות בצורה די סטנדרטית. אינפוגרפיקה היא יציאה אל מחוץ לקופסה שלנו והיא מכריחה אותנו לחשוב ויזואלי ועל הדרך, אולי, להוציא עוד כמה שקלים על עיצוב נכון.
מתי כדאי במיוחד להשתמש באינפוגרפיקה?
כשיש לנו סקר עם הרבה מאוד נתונים.
כשרוצים להעביר מסה גדולה של נתונים סטטיסטיים.
השוואות.
כשפונים לדוברי שפות שונות (התמונות מדברות בשפה בינלאומית).
מידע לא 'סקסי' בעליל שצריך מעט להחיות אותו.
במחוזותינו, סביר שראיתם אינפוגרפיקה בחלק גדול מהעיתונים היומיים. זה עובד טוב בצמוד לדוחו"ת, בתרחישי אירועים בטחוניים (ראו דוגמית YNET),
או בסיכומי שנה. אני אישית אוהב את מה שעושים ב-PolitiWatch, שם אינפוגרפיקה מקבלת מקום של כבוד ומצליחה להכנס לחזית המאבק הדמוקרטי.