יופי וירטואלי- 8 כללים פשוטים לפעילות מותגי יופי וטיפוח ברשתות החברתיות.
כמו כל תחום מסחרי שפונה לקהל רחב ומגוון, גם תעשיית היופי והקוסמטיקה הצטרפה במהירות לרשתות החברתיות. הסיבות לכך מובנות; הרשתות החברתיות מספקות במה שיווקית זולה ויעילה שמאפשרת למשווקים להגיע לקהל היעד שלהם ללא אמצעים מתווכים.
קהל היעד של תחום הטיפוח הוא שונה ומיוחד, הוא כולל ברובו נשים צעירות ומאופיין כקהל סקרן ותבעני. אז איך עושים את זה נכון ברשתות החברתיות? הנה כמה טיפים ודוגמאות שיעזרו לכם לנווט את המותג שלכם בהצלחה:
סיפורים- לא מוצרים.
קהל הלקוחות שלכם מכיר היטב את השפתון החדש שלכם מאמצעי מדיה מסורתיים כמו תשדרי רדיו, מודעות עיתונות פרסום בטלוויזיה וקידום באתרי אינטרנט. דאגו לנצל את האופי המיוחד של הרשתות החברתיות כדי לספק ללקוחות שלכם ערך מוסף ותכנים איכותיים. מותג האופנה והאיפור Dior משתמש ברשתות החברתיות כדי לתת ללקוחות שלהם בפייסבוק הצצה למאחורי הקלעים של המותג עם אתר מיוחד שזמין למשתמשי הפייסבוק ודרך מכשירי סמארטפון. האתר מספק לגולשים טיפים וסודות איפור, הסיפורים מאחורי המוצרים ועוד.
צרו הזדהות.
לאנשים קל יותר להתחבר למותג אם הם יכולים להזדהות איתו. לכן, צרו סביבה שמעודדת ומעוררת הזדהות. שתפו את הקהל שלכם בהשראות שלכם, במודלים לחיקוי שלכם ובמסרים של המותג כדי לתת להם הזדמנות להזדהות איתם.
תנו ביטוי לאישיות המותג.
כולם יודעים שיופי פנימי הוא הקובע. הרשתות החברתיות נותנות לנו פלטפורמה יחודית שמאפשרת למשווקים לתקשר עם הלקוחות באופן פחות מרוחק ורישמי מאמצעי מדיה אחרים, לכן חשוב לנצל אותן כדי לתת ליופי הפנימי ולאישיות המותג במה. מותג הטיפוח העולמי Dove
עושה שימוש כזה בעמוד הפייסבוק שלו כדי לקדם את Dove Self Esteem Fund, פרוייקט ששם לו למטרה לעודד ביטחון עצמי ויופי טיבעי. הפעילות החברתית הזו מתכתבת עם אסטרטגיית המותג הכללית של דאב, ששומרת על המשכיות המסר גם ברשת החברתית.
צרו קהילה.
הרשתות החברתיות מאפשרות פנייה ישירה לקהל היעד שלכם. בשילוב עם האפשרות לשיתוף מהיר והמוני של מידע ותכנים, מדובר באמצעי יעיל ליצירת קהילות. הפיכת קהל הלקוחות שלכם לקהילה חשובה גם למטרות התדמיתיות וגם למטרות הכלכליות של המותג. תנו ללקוחות שלכם ערך מוסף כמו פרוייקטים חברתיים, עצות מקצועיות ופעילויות משותפות.
תנו ללקוחות שלכם שירות גם Online.
לקוחות המותג שלכם מחפשים מידע גם ברשתות החברתיות. הם רוצים לדעת איזה צבעים מחמיאים לגוון העור שלהם, איך להשתמש במוצרים, איפה ניתן למצוא צללית מסויימת ומה הטרנדים החמים. בשונה מדוכן בחנות, הרשתות החברתיות מאפשרות ליצור ריכוז של כל התשובות והמידע הזה, אותם הלקוחות יכולים לשתף בקלות עם חבריהם. בנוסף, שתפו את הלקוחות שלכם בטיפים וסודות מקצועיים והם יעריכו את דעתם כמומחים בתחום.
תנו ללקוחות שלכם מגוון.
הרשתות החברתיות מאפשרות למשתמשים לפרסם ולשתף תכנים במגוון אפשרויות שונות. מאחר ומדובר בתחום ויזואלי מובן מאליו שעיקר התכנים שלכם יהיו תמונות. אבל, חשוב לזכור שניתן ורצוי לעשות שימוש גם באפשרויות האחרות כמו העלאת סירטונים, שימוש בסקרים, פרסום קישורים ועוד. ככול שהמגוון רחב יותר תצליחו להגיע לקהל רחב יותר.
נתו במה ללקוחות שלכם.
אנשי השיווק יודעים שעדויות אישיות (testimonials) של צרכנים הן כלי שיווקי ותדמיתי עוצמתי. תנו ללקוחות שלכם במה לעשות זאת ברשתות החברתיות ועודדו אותם לשתף אתכם ואת חבריהם בחוויות שלהם. פרגנו ללקוחות המשתפים שלכם ואל תשכחו לפרגן גם לעצמכם ולפרסם תכנים חיוביות גם מאתרים, בלוגים, כתבות וכו' ממקורות חיצוניים.
קחו את הלקוחות שלכם ברצינות והקשיבו למה שיש להם לומר.
נצלו את האפשרות לקיום דו שיח שמאפשרות הרשתות החברתיות. עודדו את הלקוחות שלכם לשתף אתכם וחברים מה הם אוהבים במוצרים שלכם, מה הם היו רוצים לראות, מהם הניחוחות האהובים עליהם, מה הם הצבעים האהובים עליהם ואיזה מבצעים והטבות הם היו רוצים לקבל. קחו את הדברים שהם אומרים ברצינות והשתמשו במידע הזה בפעילות השיווקית שלכם, הוא לא רק יעיל עבורכם, אלא גן נותן ללקוחות מקום להשמיע את דעתם ולהרגיש מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות של המותג. הדיאלוג הזה מקרב את הלקוחות למותג ומחזק את הקשר שלהם איתו.