בריאות חברתית
לפעמים, אנחנו גם צודקים ולפעמים אפילו אפשר להביא איזה סקר עסיסי שמראה גם כמה צדקנו. הנה הסקר הטרי טרי של PWC שמראה כי יותר ויותר אנשים פונים לזירה החברתית כשהם רוצים מידע הכרוך בבריאותם. ליתר דיוק: מעל שליש מהצרכנים כיום עושים שימוש בצורה כזו או אחרת של כלי מדיה חברתית ל"מטרות בריאותיות". הסקר, מגלה עוד כמה נתונים מעניינים: למשל, שגברים פונים יותר לפייסבוק ולסוגי מדיה חברתית אחרים כדי להתעדכן וכי אנשים צעירים עושים שימוש בזירה החברתית יותר מאשר המבוגרים. באופן לא מפתיע, פייסבוק, עם 18 אחוזים, היא המקום הפופולרי ביותר שם מחפשים אנשים מידע לגבי בריאותם, כשיוטיוב משתרך מאחור עם 12 אחוז ובלוגים רפואיים/בריאותיים עומדים עם 9 אחוזים. נתון מעניין נוסף: חמישה אחוזים מהמשתתפים טענו כי הם השתכנעו לבחור מרכז רפואי מועדף בגלל נוכחות בזירה החברתית של הספק.
בגדול, שליש מהמשתתפים בסקר ומעל 50 אחוז מגילאי ה-35 ומטה, עושים שימוש במדיה חברתית למטרות 'בריאותיות', מה שאומר שזה יכול לנוע מתלונה על טיפול רפואי ועד חיפוש סרטוני וידאו אינפורמטיביים ביוטיוב.
מהצד של הספקים, אומר הדו"ח, לכולם די ברור שהמדיה החברתית היא כלי נפלא ליצירת קשר עם הלקוחות, לשמוע את תלונות הציבור, לנטר שיחות על המותג ברשת ואף לתקשר עם העובדים בתוך המערכת. כיום, יותר ויותר גופי בריאות נכנסים לזירה הזו, אומר הדו"ח ומצביע על למעלה מ-1200 בתי חולים בארה"ב הלוקחים חלק פעיל בחגיגה בה משתתפים גם קרוב ל-4200 בלוגים ואתרים חברתיים אחרים ועל מעל 60 אחוז מהרופאים האמריקנים שמשתתפים בקהילות רפואה ובריאות, שם ניתן לחלוק במידע עם שאר העולם.
מעבר להגעה ללקוחות או ללקוחו הפוטנציאליים, חברות רבות בתחום הבריאות משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית ארגוניות כדי לחלוק מידע ולנצל את כח ה"ביחד" כדי להתמודד עם בעיות ולקדם חדשנות. "החברות כבר הבינו שעליהן להכנס לפעילות במדיה בחרתית בצורה כזו או אחרת וכי עליהן לשנות את הדרכים בהן הן מקשיבות ללקוחות. יש בהחלט הבנה לחשיבות שבניהול נכון של זהותן הדיגיטלית.
הדו"ח אומר כי מדיה חברתית תמשיך להיות רכיב מרכזי הן עבורי ספקי הבריאות והן עבור הצרכנים, אם כי אי אפשר להתעלם מנושאים שמקשים על הזירה הזו, דוגמת מגבלות רגולציה, דאגה לפרטיות וכד'. "ברגע שבעיות אלה יפתרו", אומר הדו"ח, המדיה החברתית תפתח הזדמנויות חדשות לטובת שיפור חיי חולים".