אם אתה לא שם אתה לא קיים
אם עדיין לא השתכנעתם, הנה מה שאתם מפספסים כשהעסק שלכם לא במדיה החברתית
כמו הורים שמגלים פתאום שהילדים הקטנים שלנו כבר לא כל כך קטנים, גם אנחנו נפלנו במלכודת הזמן ולא הרגשנו איך הפכו הרשתות החברתיות מתחום נישה, המדבר לקהל נישה של צעירים שוחרי טכנולוגיה, למותג על, שפונה ומכיל משתמשים רבים ומגוונים, שנוצר כאן בעצם, מדיום חדש. והמדיום החדש הזה גם הוא כבר גדל ועזב את הבית, ועכשיו הוא כבר לא כל כך חדש, אלא מדיום שהוכיח את עצמו וכבר הצדיק את ההתלהבות סביבו.
למרות שהרשתות החברתיות כבר הוכיחו שמדובר בכלי עם פוטנציאל עסקי אדיר ושהן כאן כדי להישאר, עסקים רבים מסרבים להצטרף למדיום החדש-ישן הזה. כמו כל טכנולוגיה חדשה, גם הרשתות החברתיות סובלות מחוסר אמון וחששות מצד הציבור. בהתחלה רוב החששות התעוררו מהממשק החדש, אבל עד מהרה הבינו גם המתקשים והטכנופובים שהוא פשוט להפעלה ונוח למשתמש. תאמינו או לא, קבוצת הגיל עם נתוני הצמיחה הגדולה ביותר בפייסבוק נכון להיום, היא קבוצת ה- 55+.
אם אתם בעלי עסקים, בכל גודל ומכל תחום, אתם פשוט חייבים להיות נוכחים בזירה החברתית. המגוון הרחב והעשיר של הרשתות החברתיות נותן לכל בית עסק את האפשרות לבחור את המקום האידיאלי בשבילו. אם בכל זאת עוד לא הבנתם על מה כל המהומה וצריכים שכנוע קל כדי להבין את חשיבות הכלי הזה, הנה שלוש סיבות בסיסיות אך עיקריות שיתנו לכם את הפוש הסופי.
1. יכולת השיתוף. המייל הופך אט אט לכלי תקשורת מיושן ולא יעיל בכל הנוגע לשיתוף בתפוצה רחבה, והרשתות החברתיות תופסות את מקומו כאמצעי שיתוף יעיל ואפקטיבי יותר. אחרי הכל למה לשתף אחדים או עשרות אנשים בכל שיתוף באמצעות המייל, כשאפשר להגיע בקלות למאות ואלפי אנשים דרך הרשתות החברתיות? בנוסף, העולם הדינאמי שלנו משתנה מרגע לרגע ואנחנו חייבים להיות מוכנים ומסוגלים לעמוד הקצב שלו. אנחנו חייבים להסתגל מהר לשינויים והרשתות החברתיות עוזרות לנו לשתף את קהל הלקוחות שלנו באותם שינויים בזמן אמת.
2. עלות מול תועלת.
השימוש ברשתות הוא זול ביותר בהשוואה לשימוש באמצעי תקשורת אחרים ובמיוחד כאשר מעמידים את ההשקעה הכספית מול התועלת. הרשתות החברתיות מתאימות גם לעסקים גדולים, שיכולים להגיע לקהל רחב ומגוון, אבל גם לעסקים בינוניים וקטנים, במיוחד כאלה הפונים לקהל יעד יחודי, שיכולים בקלות ובזול לפנות לקהל נישתי וספציפי שיחשף לתכנים של בית העסק.
3. בסיס לקוחות אדיר.
פייסבוק מספק לכם קהל- קחו אותו. ככל שפייסבוק הופך ליותר ויותר פופולרי, הוא הופך לספק אדיר של קהל ולקוחות פוטנציאליים. חוסר הנוכחות של חברה ברשתות החברתיות גורמת לכך שהיא מפספסת קהל רב ובעל חשיבות. הנוכחות ברשתות החברתיות היא מפתח להתפתחות החברה ותעזור לקהל הלקוחות הפנימי והחיצוני שלה לדעת יותר על החברה.
אם אתם עדיין מתלבטים האם מקומכם ברשתות החברתיות, פשוט תנסו אותן בעצמכם. כנסו לרשת חברתית לבחירתכם ותציצו בעמודים או חשבונות של חברות שונות ובתי עסק, תראו את האינטראקציה של האוהדים עם המותג, תראו איך אפשר להפיץ תוכן שיווקי בקלות וביעילות ואת התגובות של קהל הצרכנים. אני בטוח שאז תבינו שאתם מפספסים משהו טוב.