אז מה הסיפור שלכם?
אחד האתגרים החשובים בניהול עסק הוא הבידול מול המתחרים. הלקוחות של היום מוצפים במבצעים, פרסומות וחומרים שיווקיים ונראה שמספר העסקים שמתחרים על תשומת הלב של הצרכנים רק הולך וגדל.
הדרך הטובה ביותר לבלוט בתוך הג'ונגל השיווקי הזה, היא לספר להם את הסיפור של החברה שלכם- ואם אין לה עדיין סיפור, הפוסט הזה הוא בשבילכם
למה זה חשוב?
תפיסת המציאות הסובייקטיבית נעשית באמצעות הנרטיב שלנו- הסיפור שאנו מספרים על עצמינו ועל החיים שלנו. הנרטיב מאגד בתוכו את האירועים והחוויות שעברנו בדרך שנותנת לנו משמעות עצמית, והסבר למי שאנחנו ולאופן בו אנו בוחרים לנהל את חיינו.
לדרך החשיבה באמצעות סיפור יש השפעה רבה על קבלת ההחלטות הצרכניות שלנו: אנחנו רגילים לחשוב במסגרת של סיפור, התקשורת הבינאישית מורכבת מסיפורים ואם נשמע סיפור מעניין, יש סיכוי גבוה שנספר אותו לאנשים אחרים.
חשוב לזכור שבסופו של דבר, צרכנים לא קונים מוצרים, אלא את הסיפור שעומד מאחוריהם. אם תחשבו על המותגים האהובים עליכם, כנראה שתוכלו להיזכר בסיפורי המותגים שלהם- אפל היא סטיב ג'ובס, יוגורט יופלה מקושר עם הנאה וכייף ונייקי היא כבר מזמן מילה נרדפת לניצחון.
ממה מורכב סיפור מותג יעיל?
אהבה, שנאה ומה שביניהן- הוא יכול להתבסס על אהבה וחברות, על שנאה וקנאה או על הפנטזיות הכי גדולות שלנו- סיפור שיוצר קשר רגשי הוא סיפור מנצח.
מכונית עם כנפיים- יש למוצר שלכם תועלות ייחודיות, שורשים מסורתיים, ארץ מוצא מעניינת או דרך יצור מקורית? אתם יכולים להפסיק לחפש. כל אחת מהתכונות האלה היא בסיס לסיפור שיווקי מעולה.
אני וסינדרלה- לא סתם יש גרסאות מקומיות לסיפור סינדרלה ממקומות שונים ברחבי העולם. אגדות וסיפורי עם הם סיפורים שעמדו במבחן אהדת הקהל לאורך זמן, ויש להם תבניות קבועות שאפשר להשתמש בהן.
הגיבור בפרונט- אחת הדרכים היעילות לבידול של מותג היא השיוך לפרסונה של מנהל כריזמטי ומצליח. רצוי שייצוג הפרסונה של המנהל תהיה בחלקה סופרמן ובחלקה קלארק קנט- אישיות מוכשרת ומרשימה, אך גם כזו שקל להזדהות איתה.
תפקידו של הסיפור השיווקי
כמו סיפור המותג, גם לסיפור השיווקי יש תפקיד חשוב בשרשרת המזון של התודעה הצרכנית. אם אתם רוצים שהחברה שלכם תקבל כיסוי תקשורתי או שישתפו את הפוסט שלכם בפייסבוק, הדרך היעילה ביותר היא יצירת סיפור שיווקי שבמרכזו עומד העסק שלכם, תוך שימוש במקורות השראה ויראליים במיוחד.
יש בחירות, כולם מדברים על המוצר החדש בשוק או העונה החדשה בערוץ 2? אם תקשרו בין החברה שלכם לדבר החם הבא, אתם תוכלו ליהנות מהבאזז הציבורי בנושא. גם אם כולם מדברים על משהו שהוא יוצא דופן או שערורייתי, זו הזדמנות מצוינת להעביר את המוצר שלכם לקדמת הבמה.
מקורות השראה נוספים יכולים להיות אנקדוטות מצחיקות או סיפורים מעוררי מחלוקת, שנוטים לעורר הרבה תשומת לב ציבורית ואם אתם מחפשים דרך קלה למציאת סיפור שיווקי, אתם מוזמנים להשתמש בסיפור האייקוני של דוד מול גוליית, הרי אי אפשר שלא להזדהות עם האנדרדוג כשהוא מנצח.