מחפשים ת'חברים
אני לא תמיד אוהב את הניסויים והכלים הצצים חדשות לבקרים, שגוגל מנסה למכור לנו בכל מיני מסווים, אבל, הכלי החדש שנחנך ממש לא מכבר, החיפוש החברתי (social search ), עושה עבודה לא רעה בכלל. למי שפיספס, מדובר ביישום שיאפשר לך לקבל בתוצאות החיפוש שלך בגוגל, יחד עם התוצאות הרגילות, גם את החומרים שהעלו לשם בנושא החיפוש שלך, בני המשפחה, החברים והחברים לעבודה, ובקיצור כל מי שמזוהים כחברים שלך בכל הרשתות החברתיות בהן אתה מבלה את מרבית זמנך (לסרטון ההדגמה).
כך מעריכים בגוגל, תוכל לקבל תוצאות רבות ערך יותר עבורך, שכן, הן מגיעות ממקורות אמינים ביותר בעיניך, מקורות עליהם את/יכול לסמוך במאת האחוזים. אתה מחפש מלון לפסח לבילוי משפחתי, חפש בגוגל. יחד עם התוצאות ה'רגילות' מאחת החברות המציעות חבילות נופש לחגים, ותחת הכותרת "Results from your social circle." תקבל מידע מבלוג של חבר שביקר שם בשנה שעברה ואת חוות דעתו. למי תאמין? נכון. בינגו.
אפשר להתרשם מקרוב מהכלי החדש ונפלאותיו, והוא באמת נפלא, אבל, כמי שעיסוקו בתחום יחסי הציבור, אותי מעניין יותר איך הוא ישפיע על הביזנס. אין ספק שה'צעצוע' ישפיע על הדרך בה צריך יהיה לנהל את המוניטין המקוון של ארגונים וחברות. היות ולתוצאות חיפוש יש חשיבות רבה על הדרך בה לקוחות מסתכלים על החברות, SEO (אלמנט האופטימיזציה של מנוע החיפוש) שיחק מאז ומתמיד תפקיד בכל איסטרטגיה שיווקית של העת האחרונה. אימוץ מהיר ושימוש מסיבי יהפוך את כלי החיפוש החברתי החדש, לכלי בעל השפעה עצומה על הדרך בה נבצע את ה-SEO שלנו וכיצד ננהל את המותג המקוון שלנו. היות והחיפוש החברתי מתמקד ב'מעגל החברתי' שלנו, אותם חברים וירטואליים ואנשי קשר, לקשרים בכל פלטפורמות המדיה החברתית יהפכו ליותר ויותר חשובות.
תכנים שיצרו אנשי הקשר, יקבעו אם אנשים יהיו מסוגלים למצוא את החברה שלך במהלך חיפוש של מילות מפתח רלבנטיות ומעבר לכך, ל'חוויות' שיש למעגל החברתי שלך ממותגים, שירותים, מוצרים, ישפיעו בצורה ניכרת על הדרך בה אנשים יראו את החברה שלך. לקשרים שיש לאנשים בפלטפורמות המדיה החברתיות השונות יהוו רכיב מרכזי וחשוב ביותר במידע אותו אנו כולנו מנצלים לטובת הליכי קבלת ההחלטות שלנו.