חשבת שהכי מפחיד כשהיא יוצאת לסיבוב שופינג בקניון? חכה כשתראה את המחקר הבא !
לפי מחקר שנערך לאחרונה על ידי comScore נמצא כי למעלה מ-60 אחוזים מפעילויות האשראי והקנייה ברחבי הרשת – נעשות על ידי נשים. ההישג הזה, שבלתי אפשרי לבטלו בהינד עפעף – צובר תאוצה גדולה אף יותר, כשלוקחים בחשבון שבין כל הגולשים ברחבי האינטרנט – רק כ-48% הן נשים. כן כן יקיריי, שמעתם נכון. נשים מהוות פחות מחצי מכמות הגולשים ברשת, ובכל זאת הן אחראיות לרובם הגדול של ההוצאות על קניות ברשת.
אחוזי הבזבוזים ברשת: נשים מול גברים
"ביג דיל", יגיד הגברתן הישראלי הממוצע. "אין שום חידוש בכך שנשים הן אלה שעושות את רוב השופינג". אז במיוחד בשבילך, גברתן יקר, הנתונים הבאים: שוק הקניות באונליין לשנת 2010 בארה"ב עמד על היקף מכירות של 152 מיליארד דולרים. לפי המחקר של comScore, נשים אחראיות ל-61.2% מכל הסכום העצום הזה – או במילים אחרות, בזבוזים של 88.5 מיליארד דולר ( ! ) מחשבה יפה לקחת איתך הבייתה, כשאתה חושב לעצמך "איזה כיף שאשתי לא יצאה לבלות עם חברות בקניון היום, אם היא בבית אז המשכורת החודשית שלי בטוחה".
ולא רק שנשים אחראיות למירב הטרנזקציות הכספיות ברשת. הן גם מוציאות יותר כסף בכל קנייה. בנוסף, לפי המחקר, ניתן לראות שכאשר גברים קונים אונליין, הם נוטים בדרך כלל להוציא את כספם על פריטים מושקעים שנשארים איתם הרבה זמן (טכנולוגיה בעיקר) בעוד שנשים שקונות ברשת נוטות להוציא כספים גם על פריטים נפוצים יותר ובעלי ערך מועט לטווח הרחוק (למשל בגדים, תכשיטים, מוצרי מזון וכלי בית).
אז מה ניתן להסיק מכל זה? קודם כל, ובצורה מובנת למדי (אני מניחה) – יש כאן ניפוץ לתחושת השלווה של מנהל הבנק שלך. אם בת זוגתך היא מחובבות ז'אנר השופינגי, אולי כדאי שתבדוק את החיובי אשראי שלה יותר לעומק. מצד שני, הרגעה: יש גם תמיד אופציה לנתק את ה-wireless.
נשים בפעולה: לקנות או לא להיות?
אספקט מעניין נוסף: שיווק ברשת. המשווקים דרך המדיה החברתית של היום, צריכים ללמוד לרתום את החיבה הנשית לקניות לתועלתם. גם אני, כבחורה חובבת שופינג בעצמי (מודה באשמה ומנסה להשתלט על כרטיס האשראי שלי) – מודעת לכך שמי שידע לנתב את דחפי הבזבוזים שלי בצורה חכמה – ירוויח את מיטב כספיי. למה הכוונה? נשים קונות קבוצתיות, והן מאוד אוהבות "קנייה שווה". תציעו להן דילים מפתים על סחורה נחשקת (תכשיטיייים, נעליים, איפור…) ורוב הסיכויים שהן לא יעמדו בפיתוי. ולא רק שהן לא יעמדו בו – הן יעבירו את זה הלאה לכל חברה שופינגוהולית ברדיוס של 5 קילומטר. חוץ מזה, אולי שווה להעמיק את חקר-השוק ולהבין את הרגלי הצריכה הנשיים ברשת, ואיך נכנסות הקניות כחלק מהאיזון העדין הזה. מדובר בשוק עצום של קונות פוטנציאליות. מי שידע כיצד לתמרן אותו לרצות לקנות, ומי שידע איך תמיד לדווח להן מה מתרחש בזירה הקנייתית – יקבל כרטיסי אשראי על מגש של כסף…
ובתקווה שאני אגמל משופינג עד אז !!
מה נשמע נחום?חג שמח אתה התחלת לפרסם מאמרים אני מיד רץ למנהל הבנק אבל הכי עצוב שיש לנו מנהלות בנקים שגם הן עסוקות בשופינג ולכן אנחנו בבעיה