חכם, אבל ממש חכם
סתם מתנה קטנה. עכשיו לייק?
חברות וארגונים המפגינים נוכחות ברשתות החברתיות גילו כבר מזמן (טוב, זמן זה מונח מאוד יחסי), שהצעה של הנחות ומבצעים יכולים להוות זרז לא רע בכלל להידוק הקשר עם לקוחות ועם לקוחות פוטנציאליים. מצב זה בולט במיוחד בזירה של פייסבוק, שם הושטת היד, ורצוי עם שי קטן בתוכה, לעבר הלקוח, מסתיימת במקרים רבים בלייק הנכסף. ועכשיו מגיע גם הסקר שמתייחס לכך: מסתבר ש-75 אחוז ממשתמשי פייסבוק ברחבי העולם שהביעו את אהדתם (יענו, לחצו על הלייק) למותגים באשר הם עשו זאת או בגלל הזמנה או בגלל אקט פרסומי מצידו של המותג. הסקר שבוצע על ידי DDB ו-Opinionway Research במהלך ספטמבר האחרון, אף מציין כי למעלה מחצי מהנדגמים עקבו אחרי מותג כלשהו בהתבסס על המלצות של חברים שלהם בפייסבוק, מה שבהחלט יכול להתגלות כעוד "מזימה" מותגית, שכן בלא מעט מקרים מעודדות חברות את עוקביהן לשמש כמקדמי המותג מטעמן. רק כמחצית משוחרי המותגים בפייסבוק דיווחו כי ביצעו כך בעקבות בדיקות שערכו בעצמם.
נתון מעניין נוסף שצריך להדליק נורות אדומות אצל המשווקים טמון בעובדה שאת כל הפעילות המופלאה ברשתות החברתיות צריך לעשות חכם, אבל, ממש חכם. אם לא, מעדכן הסקר, יש סיכוי טוב שהאוהדים שלכם בעמודי הפייסבוק יבצעו אחורה פנה ויגרעו עצמם משורותיכם, ממש כפי שקרה לכמחצית מהנדגמים בסקר: הללו דיווחו כי פרשו מהמשחק בגלל הצפת חומרים מצד המותג, או פשוט בגלל כתיבת תכנים לא מעניינים.