חמישה טיפים לכתיבת הודעה לעיתונות
אנחנו, כאנשי יחסי ציבור, עובדים יומם וליל עם כלי העבודה הנקרא – הודעות לעיתונות. באותה מידה שאנחנו עובדים עם כלי זה, אנשי התקשורת מקבלים מאות, אם לא אלפי, הודעות ביום ממגוון משרדי יחסי ציבור/ייעוץ תקשורתי/דוברים ומי לא, ובמגוון נושאים. אז מה עושה הודעה לעיתונות לאטרקטיבית יותר, ולכן פוטנציאלית זמינה יותר לפרסום?
הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להפוך את ההודעה שלכם לבולטת, נגישה והכי חשוב – אטרקטיבית לפרסום:
1. רושם ראשוני מאוד קובע – השקיעו בכותרת. הכותרת היא הדבר הראשון שהעיתונאי ואחר כך גם העורך קורא. נסו להכנס לרגע לנעלי העיתונאי וחישבו כיצד היה הוא (או עורכו) כותבים את אותה כותרת.
2. כתוב בגובה העיניים – חשוב לדבר בשפה פשוטה, שתנעם הן לעורך והן לקורא בבית, אבל, רגע, לא לרדת יותר מדי. זהו גם הזמן להתאים את הטקסט למקבלו, כלומר למדיה אליה אתם מכוונים. אל תלכו על גרסה אחת לכולם. לכתבי אופנה ובידור כתבו בשפה אחת, לכתבי הכלכלה בשפה מעט שונה.
3. ישר ולעניין – הפסקה הראשונה אמורה לכלול בתוכה את עיקרי ההודעה. אתם בטוח זוכרים את העיקרים: מי, מה, מתי, היכן, למה. אחר כך יש מספיק זמן ומקום להרחיב, אבל אם הפסקה הראשונה תהיה מפוזרת, איבדתם את הקורא.
4. המעט בלינקים – הקורא רוצה לדעת את הפרטים ואת כולם "על המקום". אל תשלח אותו למקומות אחרים לחפש מידע כי הוא פשוט לא יעשה את זה. אפשר, להרחבה, לתת לינק לאתר חיצוני, אבל רצוי להמעיט בכך.
5. מותג! מותג! מותג! – נשמע אידיוטי, אבל, אל תשכח לכלול את שם המוצר/מהות השירות אותם אתה רוצה לקדם, אחרת בשביל מה טרחת על ההודעה? ובאותה נשימה, קח בחשבון: אתה כותב כאן אייטם חדשותי. זה לא המקום למכירה אגרסיבית של מה שאתה באמת רוצה למכור. נסה לחשוב מה באמת אתה הולך לחדש עם המסר שלך ואיך להעביר אותו בצורה שקולה ומתונה.