המרדף אחר הפוסט המושלם
אני לא מושלם. לא, באמת. אני לא מושלם. בעצם, אני גם לא מאמין בשלמות. אנשים מושלמים מפחידים אותי. יצירות אמנות מושלמות מרתיעות אותי. וגם פוסטים מושלמים. כמו שאני רואה זאת, אין ולא צריך להיות פרפקציוניזם בפוסטים ומי שנתקע בתחושה שעליו לייצר כל פעם מחדש את ה'מאסטרפיס' של חייו, את הטופ של הטופ של עולם הבלוגים הישראלי, יכול רק לצאת נפסד. ובמיוחד כשמדובר במי שמשימתו היא כתיבה לבלוג ארגוני.
בשונה מקמפיין מיילים (חוקי, חוקי), שיוצא מאצלך ונתקע לנצח בתיבת האינבוקס של המקבל, או מודעה מודפסת, שלעולמי עולמים תככב באינספור סלי עיתונים במספרות בצפון תל אביב, בלוגים הם הרבה יותר, איך נאמר זאת, נזילים. חולפים. חומר חדש מחליף חומר ישן וזה נדחק לו אט אט למטה אל תחתית העמוד והופ, נעלם (כמעט) לנצח בערימות המילים.
ועכשיו אגלה לכם סוד די שמור ואני מקווה שלא הסתבכתי כאן עם כל מיני חברות שעוסקות לפרנסתן מ'הרמת' בלוגים ארגוניים ואחרים, עבור אחרים: אחד הגורמים היותר מהותיים בהצלחה של בלוג הוא כמות התוכן. מה ששמעתם. בלוגים, כמה שיישמע מוזר, לא חייבים לאחוז בתכנים המבריקים, המדהימים והמעולים ביותר שיש כדי להצליח. וזה נכון במיוחד כשמדובר בבלוגים ארגוניים. שם במיוחד ההצלחה מבוססת כמות. עכשיו, זה לא אומר שאפשר לכתוב בבלוגים הללו גיבובי שטויות חסרי תוכן שאף אחד לא יבין. הכלל, כמו שאני רואה אותו, וגם נוכח לא פעם בהצלחתו, די פשוט: האם הפוסט שלך טוב דיו? כלומר, האם הוא טוב דיו כדי למשוך את המבקר בבלוג שלך לעשות את הצעד הבא במערכת היחסים איתך (כאמור בבלוג ארגוני) וללחוץ עוד לחיצה קטנה עם העכבר על הנקודה ההיא שבה אתה קורא לו לעשות משהו?
מעבר לכך, הבעיה עם פוסטים מושלמים היא שקשה לייצר אותם בקביעות לאורך זמן. איסטרטגיית בלוג ארגוני יעילה יותר צריכה לצאת מהמרדף אחר הפוסט האולטימטיבי ולנסות וליצור רצף של פוסטים שמעבירים מחשבה משמעותית כלשהי למבקרים אצלך, מסר כלשהו שיניע אותם, יספק אותם, ינחם אותם, יעורר אותם למחשבה. אם אני צריך לבחור בין פוסט אחד מעולה ++ בחודש, לבין שישה פוסטים 'טובים', אני הולך על האופציה השניה. שם יש לי סיכוי טוב יותר עם הלקוחות/המבקרים שלי.
כשתשבו לכתוב את הפוסט הבא בבלוג הארגוני שלכם ותשברו את הראש במאמץ למצוא את ההברקות הכי הכי, אנא זכרו שזה אינו המקום לפרפקציוניזם. זה המקום לתכנים שיעשו את מה שהם אמורים לעשות. להוות חלק מהמערך השיווקי של הארגון שלכם.