ה- #האשטאג שתפס אותי
סימן ה-# הפך בשנה האחרונה לאחד מהסימנים המוכרים ביותר בעולם, לפחות למשתמשי הרשתות החברתיות, שהם רוב האנשים, כך נראה.
מדובר בסימן ה-# שהופך כל מונח שבא אחריו להאשטאג. אם אתם שואלים את עצמיכם מה זה #האשטאג, כנראה שהייתם מנותקים מהעולם בשנה האחרונה, אז לטובת אילו, הנה הסבר קצר: ההאשטאג הינו דרך לתייג תגובה, פוסט, תמונה, סרטון או כל פרסום לנושא מסויים. זה יכול להיות במילה אחת (#דוניצה) או בכמה מילים המופרדות על ידי קו תחתון (#יחסי_ציבור). לחיצה על ההאשטאג תוביל את הקורא לחיפוש כל הציוצים/פוסטים שכוללים אותו. ה-# נמצא בשימוש ברשתות החברתיות כגון טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם וגוגל+. לפי סקר של Buddy Media, האשטאג נכון יכול להגדיל את מספר הצפיות בפרסום בכ-100%!
עכשיו כשהבנו מה זה #האשטאג, אפשר לבחון דרכים לתעל את השימוש בו לטובת צרכינו. לצורך כך, בניתי חמישה כללים שיעזרו לכם למקסם את החשיפה שלכם ושל הלקוחות שלכם ברשתות החברתיות על ידי שימוש ב-#:
- בחר את מילותיך בקפידה: לא צריך להוסיף # לכל מילה שנייה בפוסט. למשל, אם כותבים על בית קפה חדש שנפתח, כדאי להדגיש את המילים #בית_קפה אבל לא #חדש ו- #נפתח. משמע, ההאשטאג צריך להיות ממוקד ומדויק על מנת להגיע לקוראים שבאמת יעניין אותם לקרוא את הפוסט שלכם. הדרך הכי טובה זה לעשות תחקיר קטן: לעשות חיפוש קצר של מילות מפתח שיכולות להיות קשורות לנושא שכתבתם עליו, ולראות אילו האשטאגים יותר פעילים ובהם להשתמש.
- להתאים את ההאשטאג לפלטפורמה: כדאי מאוד לנסות ולהתנסות עם כמה האשטאגים שונים, עד שמוצאים את אילו שהכי עובדים והכי מתאימים לך ולצרכיך. אחרי שתעבור ותתנסה עם סוגים שונים של האשטגים, בחר את ה- 5-6 שהכי עובדים, וצרף אותם לכל פוסט/תגובה/תמונה שאתה מעלה. עם זאת, לכל פלטפורמה (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו') יש בסיס קוראים שונה, ולכן חשוב לחשוב גם על להתאים בין ההאשטאג לפלטפורמה. בחר 5-6 האשטאגים לכל רשת חברתית, כך שתמקסם את החיבור בין הפוסט שלך לבין הקוראים שהנושא יעניין אותם.
- כל המוסיף גורע: רק בגלל שאפשר לשים יותר מהאשטאג אחד, לא אומר שחייבים לשים יותר מאחד. לפעמים עדיף למצוא את האחד שיביא לכם יותר קוראים 'מתאימים' מאשר הרבה שרק יכבידו על קוראים שהנושא לא מעניין אותם.
- לא בכל מחיר: אל תרגיש שאתה חייב לשים האשטאג בכל פוסט/תמונה/תגובה וכו', אלא רק כשזה ממש מתאים לתוכן. חברות שמתאמצות יותר מדי לקדם את עצמן, הרבה פעמים מנסות חזק מדי.
- הכוח האמיתי של ההאשטאג: הכוח האמיתי של ה- # הינו ביכולת לחבר בינך לבין מונחי מפתח שיחשפו את התכנים שלך ליותר אנשים. יותר אנשים נחשפים לתכנים שלך, יותר עיניים רואות את התוכן שלך ומכירות את העבודה שלך. כאשר בוחרים נכון את המילים, משתמשים בהם בקפידה ודואגים ליצור חיבור בין החברה שלכם למונחי המפתח בתחום, יוצקים עומק ונגישות ברשתות החברתיות. וזה כלי שאין לזלזל בו.