המנכ"לים בעד יחסי ציבור
החברים שלי בחברת יחסי הציבור LewisPR (שהם גם שותפים עסקיים) לא יושבים בשקט. גם אצלם עונת המלפפונים נותנת אותותיה (הטלגרף הלונדוני מדווח, לדוגמה, על השורשים האבולוציוניים מדוע זה נשים כה אוהבות קניות), אבל, עבורם היתה זו הזדמנות טובה לצאת לבדוק מה אומרים לקוחות על יחסי ציבור. וכשהם עושים משהו, הם עושים אותו כמו שצריך. כלומר, שוכרים חברה חיצונית, בתשלום, שתבצע סקר מנכ"לים מקיף, על איך הם רואים את יחסי הציבור במאה ה- 21. התוצאות בהחלט מעניינות, אם אתה מנכ"ל, מנהל שיווק, או עוסק ביחסי ציבור למחייתך. מסתבר ש- 78 אחוז מהמנכ"לים שרואיינו רואים את יחסי הציבור כפונקציה עסקית אינטגרלית בעסק שלהם. שני שליש מהנשאלים אף דיווחו כי העלו השנה את תקציבי יחסי הציבור שלהם.
בסקר לקחו חלק 150 מנהלים בכירים מארה"ב, אנגליה ושווקי מדינות EMEA (אירופה, מזה"ת ואפריקה), העוסקים ביום יום בתפקידי שיווק והנהלה בכירים.
המחקר מלמד עוד ש- 96 אחוז מהחברות מכירים בחשיבות יחסי הציבור להתנהלות העסקית שלהן ושני שליש אף ידעו לציין כי כניסתה לתמונה של ה- Web 2.0 הפך את יחסי הציבור לנראים יותר לעיין. 60 אחוז גילו כי הם מאמינים שההתקדמות הגדולה בשנים האחרונות בעיתונות הצרכנית הפכה במקרים לא מעטים את יחסי הציבור לקריטיים להצלחתן העסקית של חברות, כאשר לאמצעי התקשורת החברתיים העולים כפורחים בעידן הרשת יש השפעה בולטת ומשמעותית על שורת הרווח בהרבה חברות ועל שביעות רצון הצרכנים עצמם.
לאורך כל הקו, ובלא תלות בסוג התעשייה ממנה הגיע המרואיין, עלה נתון מעניין נוסף: מעורבותם של מנכ"לים בהליכי הפעלת מהלכי יחסי ציבור הולכת ומתחזקת. בחברות רבות ההנהלה הבכירה, המודעת לחשיבות התחום, רוצה לקחת חלק פעיל ולהיות מעורבים. סקר דומה ייערך בקרוב גם בישראל (לאחר שנקבל את כל המידע מהחברים בלונדון) ואני מעריך שהתוצאות תהיינה די דומות. Stay tuned.