אסטרטגיית שיווק ל-AI
׳עשה ואל תעשה׳ במהלך יחסי ציבור שאתם מתכננים עבור חברות סטארט-אפ וטכנולוגיה המתמחות בבינה מלאכותית
אפשר לומר בוודאות שבינה מלאכותית ג׳נרטיבית הייתה הנושא הלוהט בקרב הלקוחות שלנו ברבעון החולף. בכל שיחה, פגישת אסטרטגיה וסיעור מוחות, כמעט כל לקוח (בין אם הוא מהתחום או לא) שאל כיצד אנחנו, צוות יחסי הציבור שלהם, יכולים לקשור אותם לדיון על genAI.
כאנשי יחסי ציבור, אנחנו רגילים לקפוץ על סדר היום החדשותי ולהיכנס לדיונים טכנולוגיים פופולאריים כדי להכניס את קולם של הלקוחות שלנו בערוצים השונים. אבל אפשר לומר בוודאות ש-genAI יצרה סוג אחר של צורך להופעות בזירה התקשורתית; מסע בלתי פוסק להיכנס לסצנה לפני שיהיה מאוחר מדי.
עבור הרבה ארגונים, אסטרטגיית שיווק שנוגעת בבינה מלאכותית עובדת. בין אם זה סטארט-אפ שמתמקד בבינה מלאכותית או שילב genAI בטכנולוגיה קיימת – או שדובר בעל ידע יכול לדון בסיכוני אבטחת הסייבר בהקשר שימוש הבינה המלאכותית – או כיצד משתמשים בה כדי לשרת טוב יותר את הלקוחות ולקבל תובנות אמיתיות ואמינות. לחברות האלה צריך להיות צוות שיבטיח את מקומם במדיה.
אבל יש גם סיכונים כ״שקופצים לשיחה״:
אסטרטגיית שיווק AI מאולצת
על כל חברה שמתיישרת באופן אותנטי עם genAI, יש שתיים שמנסות לכפות את הרעיון במקום שהוא לא מתאים. היא לא חלק אמיתי מהמוצרים שלהם. הם לא מזיזים את הטכנולוגיה קדימה בשום צורה. לדוברים שלהם אין תובנה ייחודית.
אנחנו מגיעים לנקודת רוויה שתאלץ עיתונאים, משפיענים ועורכים לבחון בקפידה תכנים שמרדי יחסי ציבור מספקים להם על genAI. חברות שאין להן תובנה אמיתית, או תצפיות אותנטיות, מסכנות את המוניטין של המותג שלהן בקרב הקהלים האלה.
טענות מוגזמות
יש גם הנחיות לתקשורת שיש לקחת בחשבון. באמריקה, למשל, ה-FTC פרסם פוסט בבלוג בפברואר המזהיר עסקים "להשמר מתביעות על שימושי בינה מלאכותית", תוך שהוא מציין את ה"הייפ" העצום על AI שצץ בתיאורי מוצרים ובקמפיינים שיווקיים, והזכיר לעסקים את ההנחיות, החקירה והאכיפה של ה-FTC בכל הנוגע להודעות לתקשורת בנושא בינה מלאכותית. חברות סטארט-אפ בינה מלאכותית וחברות טכנולוגיה אחרות צריכות לבדוק את התקנות הנוכחיות, לשלב הודעות זהירות לתקשורת ולהיות מוכנות לגבות את הטענות שלהן – גם אם בזירה הישראלית אין ממש הנחיות מהסוג הזה.
קהלי יעד מבלבלים
חברות שמכריחות את עצמן להיכנס לשיח על AI מבלבלות את הקהל שלהן ומדללות את המסר שלהן. אם הן מקבלות כיסוי, זה כנראה לא מהסוג הנכון (ולא מועיל).
לקוחות וגם לקוחות פוטנציאליים, משקיעים והקהילה העסקית רוצים אסטרטגיה עסקית ברורה, נרטיב משכנע ובידול מוצר שמתייחס ל"נקודות כאב". מובילי מחשבה בכל תחום צריכים לדבר על נושאים שמתאימים לחזון והייעוד של החברה, כמו גם על מילות מפתח. להיטים שנצברו במדיה ופוסטים ברשתות חברתיות הכופים זיקה ל-AI לא יובילו לקליקים איכותיים לאתר, מעורבות מהלקוחות או לידים חדשים.
עבור חברות סטארט-אפ או בוגרות בינה מלאכותית שיש להן תפקיד אותנטי בשיחת ה-genAI, יש הרבה עבודה לעשות כדי להשיק אסטרטגיית שיווק אפקטיבית של AI. ביקורת מדיה למציאת המרחב הנכון וההזדמנות, ניתוח קידום אתרים, ביקורת מדיה חברתית ויצירת נרטיב משמעותי הם רק נקודות ההתחלה להצליח להשתתף בשיחה ולהתקיים מה"הייפ". אבל זה יעזור להניע ביצועים עסקיים אמיתיים.
לחברות שאינן עומדות בהנחיות – במידה ואכן יש כאלה – בנוגע לתביעות בינה מלאכותית – או שמנסות פשוט לנצל טכנולוגיה שמושכת את כולם, מפוליטיקאים ואקדמאים ועד משקיעים ויזמים – מומלץ לעזוב את זה ולעבוד עם צוות יחסי הציבור שלהם כדי לאתר מגמה אותנטית שמועילה יותר לעסק שלהם.