טיפים לשיפור המותג האישי
לא משנה באיזה ענף אתה עוסק, חשוב לפתח ולמצב את המותג האישי שלך כמקצוען. מותג אישי חזק קובע לעתים רבות את האמינות בתחום העיסוק שלך, גורם לאנשים הנכונים לשים לב לחברה בראשה אתה עומד, או בה אתה עובד, ומסייע לאנשים בענף למצוא אותך.
הגדרת המותג האישי ותחזוקתו לא מצריכה מאמץ רב. הנה כמה טיפים לשיפור המותג האישי שיכולים לעזור:
עדכן את הפרופיל שלך ברשתות החברתיות:
זו משימה קריטית. אם הפרופיל שלך ברשתות החברתיות לא מעודכן, לא תצליח להקים ולהגדיל את המותג שלך. לכן, ודא שבכל הפרופילים החברתיים מופיעים תיאורי העיסוק והתפקיד הנוכחיים שלך.
ישנם אנשים שחוששים לעדכן את הפרופיל שלהם בלינקדאין, כיוון שהם לא רוצים שהמעסיק שלהם יחשוב שהם מחפשים מקום עבודה חדש. אני מודה שגם אני חשבתי ככה, אבל למדתי שפרופיל לינקדאין לא רק מקדם את המותג האישי שלך, אלא גם נותן לאחרים הצצה חיובית ובריאה לחברה בה אתה עובד, או בראשה אתה עומד.
שתף תכנים מהמומחים בתחום
ישנם אנשים רבים באינטרנט המשתפים טיפים רלוונטיים וחדשות – בכל תחום אפשרי. מצא קומץ בלוגרים ועיתונאים שאתה אוהב. עשה לך הרגל וקרא את התכנים שלהם. כאשר תמצא מאמר מעניין, שתף אותו עם הרשת החברתית שלך.
וודא שאתה משתף תכנים בפלטפורמות החברתיות הנכונות. אם אתה מורה בבית ספר וכל חבריך בפייסבוק הם רואי-חשבון, קהל הפייסבוק שלך לא יעריך את הפוסטים שאתה מעלה בנושא הוראה. אולם, אם אתה מכיר מורים רבים בלינקדאין וטוויטר – עליך לשתף שם ואיתם את התכנים שלך.
מטרתך היא לעדכן על חדשות ומגמות בענף (כפי שוודאי עשית עד היום) ולספק לקהל היעד שלך מידע מועיל.
צור תכנים אישיים משלך
בכדי לעלות לשלב הבא, תרצה למצב את עצמך כמומחה בתחומך. ברגע שתיישם את הטיפים הבסיסיים שכתובים מעלה, תוכל להתחיל לכתוב פוסטים משלך. לא יודע מאיפה להתחיל? תוכל לכתוב שני משפטים על החדשות האחרונות בענף, לשתף "כיצד לבצע", או לתאר את החוויות האישיות שלך בתחום.
ברגע שתכתוב תוכן כלשהו, היכן עליך לפרסם אותו? רוב המומחים למיתוג ממליצים להיות בעל בלוג או אתר אישי. אם זה לא הקטע שלך, תוכל גם לפרסם פוסטים בלינקדאין (בחינם), בבלוג החברה שלך, או למצוא בלוגר שמסכים לפרסם פוסטים של אחרים.
אתה יכול גם לצייץ או להעלות סטטוסים שמשקפים את נקודת המבט שלך. ברגע שהקהל שלך יכיר בך כשחקן בענף, הם יהיו מעוניינים לשמוע את מה שיש לך לומר.