שלא יתעלמו מכם
כל מי שעובד מול בעלי מקצוע, לרבות יח"צנים שעובדים מול עיתונאים, מכירים את ההרגשה הזו – אתם משקיעים את הנשמה לכתוב את ההודעה הכי טובה שאתם יכולים, בונים רשימת תפוצה תפורה למידות ההודעה, לוחצים סנד ו…
התעלמות. כתבתם מאמר עומק עבור אתר גדול, חרשתם את מקורות המידע, פרסמתם ו… אין אף תגובה לפרסום. שקט. כתבתם פוסט לבלוג של לקוח ואין קורא. כל יח"צן עובר את זה לפחות פעם בשבוע וזו הרגשה מתסכלת.
על מנת לבחון סיבות אפשריות ללמה הודעה/פוסט/תגובה/מאמר מקבלים התעלמות, נתבסס על התיאוריה שנקראית "דילמת וורנוק" ("Warnock's Dilemma") שפותחה על ידי בראין וורנוק ולפיה ישנן חמש סיבות אפשריות:
1. הכל כבר נאמר: יכול להיות שכתבתם את המאמר הכי מעניין, עמוק ואינפורמטיבי שאפשר. יכול להיות שכתבתם את ההודעה הכי מרעישה של התקופה. וזה בדיוק העניין, הטקסט לא מעורר מחלוקת, אין שאלות לדיון ואמרתם כבר הכל. מה יש לקורא להגיב?
קחו לדוגמה הודעה לעיתונות על השקת מוצר חדש. כתבתם מה המוצר, מאפייניו, מה חדש בו מהגרסה הקודמת, כמה מהירות יש לו, מה נפח הזיכרון. כתבתם הכל. על מנת שפרסום ההודעה יעורר גם תגובות, תכתבו מכווני-לקוח; משמע, אל תאכילו אותו במידע טכני שאולי לא מעניין אותו אלא תכתבו מה היה לא בסדר בגרסה הקודמת שתוקן עכשיו, מה המאפיינים החדשים שצריכים לרגש אותו וכו'.
2. לא הבינו ולכן לא דיברו: יכול להיות שהנמענים של הפרסום לא הבינו אותו, ולא טרחו לבקש ממך הבהרות עליו. המלצה: תעברו שוב על הטקסט ותבחנו את עצמיכם האם הטקסט שיווקי מדי? טכני מדי? עמוס מדי באינפורמציה?
3. שטויות והרבה שטויות: יכול להיות שהאמת היא פשוטה – הטקסט שלכם מלא שטויות. יכול להיות שזה כל כך ברור למי שקורא את הטקסט שאין אפילו צורך מבחינתו לציין את זה. תהיו מוכנים, בכל אופן, לתגובות עוקצניות וציניות מצד טרולים. הדרך הכי טובה להתמודד איתם – לכתוב תגובות מנוסחות היטב, רהוטות ולעניין.
4. אף אחד לא קרא את זה: אם מעט מאוד אנשים קראו את הפוסט, אולי לא פרסמתם אותו במקום הנכון או בזמן הנכון. נסו לחשוב – האם פרסמתם בחג? אולי ביום חופש? אולי קהל היעד ספציפי מדי ולכן פחות מעניין את הקהל הרחב ויש למצוא קהילה ממוקדת יותר? אולי שלחתם ידיעה למקומונים ביום שאחרי סגירת הגליון? או אפילו חצי שעה לאחר סגירת העיתון היומי?
5.לאף אחד לא אכפת: ויכול להיות שהאמת הרבה יותר פשוטה אך כואבת – לאף אחד לא מעניין מה שכתבתם. יכול להיות, וזו רק אופציה, שהטקסט שלכם לא מעניין, מרעיש או אפילו מרגיש כמו שחשבתם בהתחלה.