חמישה כישורי יחסי ציבור שאפשר לחדד במהלך היומיום
צוותי יחסי ציבור צריכים תמיד לבדוק את עצמם ולהבין כיצד עליהם לפעול כדי להשתפר ולשקף את היכולות שלהם בצורה האידיאלית. עליהם לחדד את הכישורים שלהם ולעשות רפלקציה עצמית מפעם לפעם. מה עבד טוב? מה טעון שיפור?
מאת: יאן שלומוביץ
הנה כמה מיומנויות חיוניות שאנשי יחסי הציבור תמיד צריכים לפתח ולשדרג:
הכל עניין של… תקשורת
יחסי ציבור הם חלק ממה שאנו מכנים ״התקשורת״, אבל למרבה האירוניה, אנחנו לא תמיד מתקשרים טוב אחד עם השני בתוך צוותי העבודה במשרד. תקשורת ברורה וסדירה בין חברי הצוות מבטיחה שכל חבר יודע את המשימה שלו ואת הדד ליין לביצוע המשימה. גישה סבלנית ופתוחה לחברי הצוות מונעת בלבול ויכולה להגביר את המורל. אנו עובדים בצורה יעילה יותר יחד כאשר אנו חולקים את אותה הגדרה של הצלחה, וביטוי פתוח של רעיונות עוזר לבנות אמון. אחרי הכל, רעיון מנצח יכול להגיע מכל אחד.
עקרונות אלה חלים אפילו יותר על תקשורת עם הלקוחות. חלק מחברי הצוות עשויים להניח שלקוחות מבינים מה קורה מאחורי הקלעים של מי שאמור לשרת אותם, לכן חשוב ליידע את הלקוחות מפעם לפעם במצב ובהתקדמות שעשיתם גם אם אין התקדמות מוחשית באמת. חשוב ליצור רושם שהכל קורה ומתפתח במקום לשדר מוד של דממה שמשמעותה – חוסר בעשייה. נכון, בדיוק כמו בפוליטיקה: לא דיווחת – לא עשית.
הכתיבה עדיין חשובה
כישורי יצירת תוכן הולכים יד ביד עם תקשורת, אבל גם כשאנו נמצאים בעידן שעיקרו עוסק בווידאו, כתיבה קוהרנטית ומשכנעת עדיין נמצאת בראש הרשימה. כתיבה אפקטיבית מחזקת פיצ'רים במדיה, מעצימה מצגות מכירות, ולעתים קרובות היא הבסיס למנהיגות מחשבתית מוצלחת. בעת הכתיבה, חשוב להשאיר את מטרת הקמפיין הספציפית בחזית. זה יכול לעזור לוודא שמסרים מרכזיים מועברים ושאינכם מתרחקים מהנושא הנדון. דרך נוספת לוודא שאתם כותבים בצורה יעילה היא ליצור קווי מתאר של מה שאתם מתכננים לכתוב. מסגרת זו תעזור לכוון אתכם בכיוון הנכון בזמן הכתיבה ותבטיח שכל הנקודות יושלמו. משהו שכדאי לזכור בזמן הכתיבה הוא שלא תמיד נקבל תוצאה מושלמת בכתיבת הטיוטה הראשונה. חשוב להבין שעיבוד החומר מחדש, קריאתו ועריכות מרובות הכרחיים להצלחה. שמירה על מיומנויות אלה תעזור להבטיח צמיחה והתפתחות.
מחקר הוא אבן יסוד
כישורי מחקר הם הגיבורים הבלתי מוכרים של יחסי ציבור טובים. אם המחקר שעשיתם נכון וממוסגר בצורה נכונה, זה יכול לעשות את ההבדל בין מצגת ממוצעת למצגת עסקית מוצלחת. מיותר לציין שידע מעמיק בקטגוריה עסקית הוא הבסיס למערכת יחסים טובה עם הלקוחות ויצירת תוכנית יחסי ציבור מוצלחת. במצב אמיתי שבו מתקבלות החלטות תקציביות, הנתונים הנכונים הם בעלי עוצמה. זה יציב את הצוות שלכם בעמדה שבה יוכלו לענות על שאלות בלתי צפויות וליצור ביטחון בגישה בה אנו מטפלים בתיק.
מערכות יחסים בונות קריירה
יחסי ציבור נשענים על מערכות יחסים מוצלחות והרבה מהן. מי שמצליח ליצור מערכות יחסים כאלה, כנראה בנה את הקריירה שלו בצורה מקצועית. זה מתורגם ליחסי לקוחות וכמובן, עמיתים יכולים להפוך ללקוחות ולהיפך. אתם רוצים לשמור על הרחבת הרשת החברתית שלכם לאורך זמן. כמובן שיש את היחסים עם העיתונאים, דבר לא פחות חשוב. אם תיבת הדואר הנכנס שכבר עולה על גדותיה, סביר יותר שכל עיתונאי יתייחס למיילים ממישהו שהוא נמצא איתו בקשר רציף בצורה חיובית יותר. השאירו את עצמכם בתודעה של אנשים, בסוף זה ישתלם.
להגביר את הקול
דיבור מול זרים יכול להיות מאתגר, אבל זו מיומנות יחסי ציבור חשובה. יש אנשים שמשתכנעים בקלות רבה יותר משיחה מילולית מאשר מסמך כתוב. ובעידן שלאחר מגיפת הקורונה, פגישות פנים אל פנים עושות קאמבק. העברת החומרים וההמלצות שלכם היא נכס ברור במכירות וגם בניהול תוכניות. חשוב לדעת לדבר בפגישות או להביע את הרעיונות בביטחון, אפשר ואפילו כדאי לתכנן את המסרים שאותם אתם רוצים להעביר מראש, בדיוק כפי שמתרגלים ראיונות עבודה. המטרה היא לשפר את התקשורת שלכם וכך הביטחון שלכם מתעצם בהתאם. ככל שמתרגלים, ככה זה קל יותר.
לעוד טיפים והמלצות – העיפו מבט באתר שלנו: