אל תירק לבאר שאתה שותה ממנה
יח"צנים לא יכולים לחיות בלי עיתונאים. עיתונאים – על הכתבים, העורכים והמפיקים – הם הלחם והחמאה של עבודת יחסי הציבור. לכן, חשוב לשמור על יחסים טובים עם העיתונאים הקשורים לתחום העיסוק היח"צני שלכם. יותר חשוב מכך, אסור להרגיז אותם ולפגוע ביחסי העבודה איתם ולכן ריכזנו 5 דברים שממש אבל ממש מעצבנים עיתונאים:
1. ביגמיה: הצעתם לכתב סיפור. כתבתם את ההצעה הכי מעניין, מתומצת ומושך שאפשר. עיתונאי הרים את הכפפה וסגרתם על האייטם; אבל אז הצעתם את אותה כתבה לעוד עיתונאי – לא טוב. הודעה לעיתונות, מטבעה, מופנית לקבוצה רחבה של עיתונאים אבל אייטם גדול, בדרך כלל, נסגר עם עיתונאי אחד ואין להציע את אותה כתבה בדיוק לעוד עיתונאי.
2. למד את העיתונאי: יש לכם רעיון לאייטם ועכשיו אתם רוצים להציע אותו לעיתונאי. חכו! תבדקו טוב שאתם מוצאים את העיתונאי הנכון. אין דבר שמעצבן יותר כתבים מאשר שמציעים להם משהו שלא קשור לתחום עיסוקם. אל תציעו כתבה על פרחים מנייר, לעיתונאי העוסק בנדל"ן.
3. תהיו נחמדים: עיתונאים לא חייבים לכם כלום. קחו בחשבון שהם משרתים ציבור הקוראים/המאזינים/הצופים שאוהבים את החומר שהם מפרסמים והם נאמנים לקהל הזה. אם הצעתם אייטם, אל תקבעו לעיתונאי שזה זה האייטם שצריך לפתוח את עמוד השער, הציעו את הסיפור שלכם ותנו לעורך לעשות את העבודה שלו.
4. מבריזים: הצעתם אייטם, סגרתם עניין ואז… הלקוח שלכם מבריז. זה מרגיז לא רק אותכם, אלא גם את העיתונאי ששמר מקום לכתבה ועכשיו צריך למצוא משהו אחר. נסו עכשיו להסביר את עצמכם ולהתנצל.
5. הצקת יתר: שלחתם מייל עם הסיפור הסופר מעניין שלכם, ולא קיבלתם תשובה. שלחתם מייל תזכורת שגם לא זכה לתגובה. התקשרתם והכתב אמר שיבדוק ויחזור אליכם. שלחתם מייל תזכורת שעליו לבדוק את העניין ולא קיבלתם פידבק. תבינו את הרמז – דחו אותכם. אל תתעקשו יותר כי סתם תעוררו את כעס הכתב עליכם.