3 דרכים בהן חברות טכנולוגיה יכולות להשתמש ביחסי ציבור כדי לגייס ולשמור על הטאלנטים שלהן. מדריך
אנחנו מבלים לא מעט זמן בדיבור עם מנהלי עסקים (ובעיקר בחברות טכנולוגיה) על הצרכים המשתנים שלהם – טקטיקות יחסי ציבור שהם ניסו, מדדים שהם מנטרים, ערוצי תקשורת שבהם הם מצליחים, וכיצד יחסי ציבור נכונים יכולים להעלות ולהאיץ את המאמצים האלה. כשאנחנו מדברים על הקהל שהמנהלים הבכירים הכי רוצים להגיע אליהם במאמצי יחסי הציבור שלהם, צצות כמה ׳פרסונות׳ מוכרות: לקוחות פוטנציאליים, קונים, משקיעים, אבל בהחלט גם ה׳טאלנטים׳, אותם עובדים מיומנים ומוכשרים שכל חברה וארגון היו שמחים לחבק.
זה לא מקרי שמנהלי עסקים מתמקדים בתחום הזה. עולם הטכנולוגיה סבל ארגון מחדש ופיטורים מימין ומשמאל. אפילו על רקע חוסר הוודאות הכלכלית המתמשכת, מספר המשרות עולה על מספר העובדים הזמינים, מה שמותיר מעסיקים המחפשים טאלנטים במצב קשה. לתמונה הקודרת אף מוסיף סקר טרי שמגלה כי בקרב העובדים הנוכחיים, המעורבות במקומות העבודה שלהם ירדה זו השנה השנייה ברציפות לאחר עשור של צמיחה.
בשימוש יעיל, יחסי ציבור הופכים לאסטרטגיה משנת משחק שיכולה לספר את הסיפור לאנשים שצריכים לשמוע אותו הכי הרבה: עובדים נוכחיים המחפשים ביטחון ומועמדים לעבודה שאת תשומת הלב שלהם מעסיקים צריכים לתפוס.
קדמו את תרבות החברה
הופעה באמצעי התקשורת כ׳מעסיקים ׳מובילים׳, היא לא רק דרך לשפר ולקדם את הפרופיל של החברה עבור לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים – מחקרים מראים שהכרה משפיעה באופן דרמטי על גיוס ושימור טאלנטים. סקר של Gallup/Workhuman מצא שלעובדים יש סיכוי נמוך ב-56% לחפש עבודה חדשה כאשר ארגונים נותנים עדיפות להערכת עובדים. צוותי משאבי אנוש מסכימים: כמעט 70% אמרו שהכרה בעובדים משפיעה לטובה על שימור, בעוד 56% אמרו שהכרה זו משפרת את מאמצי הגיוס.
פרסים בקטגוריות כמו "מקום העבודה הטוב ביותר" או "תרבות החברה הטובה ביותר" מציעים סיבה לחגיגה ומדגישים את המחויבות של החברה לשותפות עם העובדים כדי ליצור סביבת עבודה חיובית ותומכת. הזוכים בפרס מקום העבודה יוצא הדופן של Gallup, למשל, מצטיינים ב-70% מעורבות עובדים.
כיסוי תקשורתי של הפרס מציע ערך גבוה, אך גם תהליך הגשת הפרס יוצר גם הזדמנות ללקט תובנות מהעובדים. כאשר עובדים מספקים משוב לאורך התהליך, אפשר ללמוד מה הופך את החברה למקום שבו הם רוצים להיות היום ומחר.
מנפו את צוות המנהיגות שלכם בתקשורת
צוות המנהיגות שלכם הוא הפנים של החברה שלכם. סביר להניח שאתם כבר משתמשים במנהלים הבכירים שלכם כדי לתדלק מאמצי יחסי ציבור סביב מנהיגות מחשבתית בתעשייה. המומחיות שלהם תורמת למעמד של הארגון שלכם. יש לכם מנהלת משאבי אנוש ראשית פנומנלית שניווטה בעבודה מרחוק, את "ההתפטרות הגדולה"? מנפו את התובנות שלה כראיון, שאלות ותשובות או מאמר byline שמיוחס לה. האם המנכ"לית שלכם או מנהל\ת אחר\ת מתלהב\ת מ-DEIB (גיוון, שוויון, הכלה ושייכות), והאם יש לה את התוצאות שיכולות לגבות את התשוקה הזו? פנו אליה כדי לדון כיצד הארגון שלכם נותן עדיפות לערכים האלה ומפגין התקדמות במטרותיו.
הרחבת טווח ההגעה של הקול של הארגון שלכם לשיחות על תרבות החברה, מציבה אתכם במקום שמאפשר לכם להתחבר לבני דור המילניום ו-Gen Z, המהווים את החלק המשמעותי ביותר מכוח העבודה של היום. שני דורות אלה של עובדים ומועמדים מצפים לאיזון טוב בין עבודה לחיים, סביבה חיובית והזדמנויות עבודה מונעות מטרה. ראיונות, פודקאסטים והודעות לעיתונות מעמידים את צוות המנהיגות שלכם בראש ובמרכז, ומעצימים אותם להראות את המוניטין של החברה שלכם כמקום עבודה נהדר.
הפגינו "מותג מעסיק" חזק ועקבי
לבסוף, וודאו שאתה מציג "מותג מעסיק" חזק. הכוונה היא לא לתמונה של כמה עובדים משחקים כדורגל. בטח, זו דרך אחת לספר למישהו על העסק, אבל האם היא חזקה מספיק כדי לשמור על כישרונות מובילים ולמשוך מחפשי עבודה בעלי הישגים גבוהים? לא ממש.
Glassdoor מצאה שכמעט כל העובדים (92%) ישקלו לעזוב את תפקידם הנוכחי כדי לקבל את אותה משכורת בחברה אחרת עם מוניטין מצוין. מהערכים והשליחות של החברה שלכם ועד לתרבות מקום העבודה, היתרונות ויוזמות הלמידה והפיתוח שלה, מותג המעסיק שלכם צריך לשקף את אישיות החברה שלכם ולהציע תוכן משמעותי.
השתמשו במנופים העומדים לרשותכם כדי להעביר את מותג המעסיק שלכם לעובדים הנוכחיים והפוטנציאליים. באמצעות אתר האינטרנט של החברה, תיאורי התפקידים ותוכן המדיה החברתית, העצימו את המועמדים והעובדים הנוכחיים כדי שיוכלו להבין את נקודת המבט שלכם על מה שהופך את החברה למצליחה וגם מוביל לחוויית עובד יוצאת דופן.
סיכום
אתם כבר מבינים את הערך של יחסי ציבור כדי להגביר את המודעות למותג בקרב לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים. אל תימנעו מלמנף את אותן טקטיקות כדי לשמר ולגייס ביצועים גבוהים. חברות טכנולוגיה יכולות – וצריכות – למנף יחסי ציבור כדי לבלוט בין המתחרים.
קרדיט: פורבס