מינוף AI ככלי למדידת אפקטיביות של יחסי ציבור: טיפים ממומחים
ברור לכולנו שחלפו הימים שבהם מדידת יחסי ציבור פירושה לנפות ערימות של עיתונים ומגזינים לטובת איסוף אזכורים. עם AI וניתוח נתונים מתקדם, לאנשי יחסי ציבור ושיווק יש כעת כלי רב עוצמה להבין את ההשפעה של מאמצי התקשורת שלהם.
שיחה מעניינת בנושא התרחשה לאחרונה בוובינר בין מאט אוקלי מ-Hotwire, ראש תחום נתונים ואנליטיקס גלובלי, ואמבר רוברטס, מנהלת תפעול בכירה ב-Indeed. הדיון נסוב סביב שיתוף הפעולה ביניהם והתפקיד של AI במדידת יחסי ציבור.
רוברטס, כמנהלת תפעול בכירה, אחראית על טיפול במגוון רחב של משימות, לרבות תכנון אסטרטגי, תכנון אירועים, ניהול כספים ועוד. היא מסבירה: "מדידת יחסי ציבור היא חלק משמעותי מהעבודה היומיומית שלנו, וזה היה אתגר לא קטן. נאלצנו לנווט בין המורכבויות של מדידת הצלחת יחסי ציבור, במיוחד בהתחשב בהיקף הרחב של הסיקור שלנו ובמדדים השונים שעלינו לנתח".
בינה מלאכותית
המדדים האלה דורשים מרוברטס להסתכל קדימה. במבט אל העתיד, היא מספרת, "אנו שואפים לפשט את תהליך מדידת יחסי הציבור שלנו, במיוחד כאשר התמודדנו עם אתגרי משאבים. אנו שמים דגש חזק על ניתוח תחרותי, ועוקבים אחר לא רק אחר המתחרים הישירים שלנו אלא גם מתחרים בהתהוות. בנוסף, אנו מתמקדים במדידת ההשפעה של מסרים מרכזיים והבנת האופן שבו הם מהדהדים בשוק. לבסוף, אנו רואים עניין הולך וגובר כיצד עיתונאים ופרסומים דנים בבינה מלאכותית והקשר שלה עם Indeed".
הנושא החם – AI – היה חלק משמעותי מהשיחה, כמובן. רוברטס אומרת שב-Indeed משתמשים בטכנולוגיות AI, כמו למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית ולמידה עמוקה מאז הקמתה: "יש לנו AI מוטמע בפלטפורמה שלנו כדי להבטיח שמחפשי עבודה יהיו מתאימים למעסיקים ולתיאורי התפקיד הטובים ביותר. בנוסף, השקנו מחולל תיאור תפקידים המופעל על ידי OpenAI" היא מספרת ש-AI טבועה עמוק במערכת של החברה, "וצוות המחקר הכלכלי שלנו, Hiring Lab, בוחן ללא הרף את ההשפעה של AI בשוק העבודה".
עולם מדידת יחסי הציבור מתפתח, ובינה מלאכותית משחקת תפקיד מרכזי בהבנת ההשפעה של מאמצי התקשורת. התובנות של אמבר רוברטס לגבי הגישה של Indeed למדידת יחסי ציבור שופכות אור על האתגרים וההזדמנויות בתחום. ״בעודנו מנווטים בנוף המשתנה ללא הרף של הטכנולוגיה בכל הקשור לתקשורת, מינוף בינה מלאכותית לייעול ושיפור תהליכי המדידה הוא משנה משחק״, היא אומרת.
מיישמים בפועל: רעיונות שגם אתם יכולים ליישם
אם אתם כמונו, השיחה בין אוקלי לרוברטס, אולי גרמה לכם לתהות אם יש דרכים חכמות שבהן גם אתם יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל את מאמצי המדידה שלכם. הנה כמה רעיונות שאולי תרצו לשקול:
- רשימות מדיה: כלי בינה מלאכותית עוזרים ליצור רשימות מדיה מותאמות אישית ולבצע ניתוח סנטימנטים, כך שתהיו מכוונים למקומות הנכונים לניטור.
- קבלת החלטות: בינה מלאכותית מנתחת נתונים ומזהה דפוסים לקבלת החלטות אסטרטגיות על סמך המדידה שלכם.
- ניתוח קהלים: ניתוח סנטימנטים מונע בינה מלאכותית עוקב אחר סנטימנט הציבור, חיוני לניהול מוניטין ולכן לוקח את המדידה הראשונית מספר צעדים קדימה.
- ניטור מדיה: AI עוקב אחר סיקור תקשורתי ותפיסת מותג, מנחה אסטרטגיות יחסי ציבור.
- ניתוח חזוי: בינה מלאכותית מנבאת תגובות קהל, ומשפרת את יעילות הקמפיינים העתידיים.
- ייחוס למדיה שהושגה: כלי בינה מלאכותית עוקבים אחר השפעת המדיה ותורמים להערכת החזר ROI.
- תקצוב: בינה מלאכותית מנתחת נתונים לצורך תקצוב ומודד את החזר ה-ROI של פעילויות יחסי ציבור.
- המרת דיבור לטקסט: בינה מלאכותית יכולה בקלות רבה להמיר דיבור לטקסט עבור הערות פגישה וכתיבת דיבור, מה שמסייע במיוחד בפגישות הנוגעות לסוגיות מדידה ללקוחות שונים.
- המלצות בינה מלאכותית: AI מציעה תובנות וחוזה אסטרטגיות יחסי ציבור יעילות.
- זיהוי משפיעים: AI עוזר לזהות משפיענים רלוונטיים למאמצי שיווק.
- חיסכון כללי בזמן: בינה מלאכותית מייעלת משימות, משפרת את היעילות ומסייעת בקבלת החלטות.