3 סיבות מדוע עסקים קטנים זקוקים למדיה חברתית
כולנו כבר ראינו את זה בעבר. אתם מנסים לברר מידע על עסק מקומי באחת הרשתות החברתיות, ונאלצים במקרה הטוב להסתפק בכמה חשבונות קפואים שלא תוחזקו מאז הקמתם; במקרה הרע, לבית העסק אין כלל חשבון בפייסבוק/גוגל+/טוויטר/פינטרסט/לינקדאין. כן, כן, במדיה החברתית. אבל, רגע, יש אזכור שלו בפסק דין מלפני חמש שנים. לא עוזר. לאחר ניסיון נואש של חיפוש בגוגל אתה מוותר ומחליט לעבור הלאה.
התרחיש הזה עשוי להיות נפוץ יותר מכפי שאתם מאמינים. על פי מחקר שנערך השנה ע"י חברת התקשורת ״קלאץ'״, כמעט חצי מכלל העסקים הקטנים לא מתחזקים פעילות מדיה חברתית באופן אקטיבי. רבע מהנבדקים אף הצהירו כי לא יעשו שימוש בכלי זה גם בעתיד.
כל מומחה תקשורת מבין שעסק קטן שבוחר שלא להשתמש במדיה חברתית מפספס הזדמנות עסקית עצומה. אבל למה בדיוק הפכה במדיה החברתית להכרח עבור כל עסק בכל גודל?
הנה שלושה יתרונות מרכזיים בתפעול חשבונות מדיה חברתית:
עולם של מידע שוק בשפע
אתם יודעים מה אנשים עושים ברשתות החברתיות? הם משתפים (ולפעמים משתפים שיתופים) אירועים מהחיים. כבעלי עסק, זה מציע לכם חלון הצצה אל צרכי הלקוחות שלכם. אתם יכולים ללמוד המון ממבט קצר על הפרופיל של הלקוחות שעוקבים אחריכם. קראו כמה ציוצים, הסתכלו על כמה תמונות פייסבוק, ובדקו את תחומי העניין שלהם. מועיל – אך לא עוצמתי כמו האמת שהידע שהם משתפים יוצרת. בעזרת כלים חינמים רבים לפענוח מידע ברשת תוכלו להבין כיצד ליישם את המידע לצרכיכם. פייסבוק וטוויטר מציעות כלים אנליטים חינמים קלים לשימוש. בנוסף, תוכנות כמו אייקונסקוור באינסטגרם וגוגל אנליטיקס מאפשרים לכם ללמוד מידע חשוב מסוגי מדיה נגישים פחות.
חשיפה כמעט חינם
האם אתם מעוניינים בחשיפה חינם להודעות העסק שלך? בודאי שכן! יש אופציות רבות שתפקידן להמנע מהצורך בתשלום עבור חשיפה ברשתות החברתיות. תוכלו להפיץ בקלות מידע בנושא קידום, אירועים, מבצעים והכי חשוב: הרשתות החברתיות מאפשרות לכם למתג בעצמכם את העסק שלכם כפי שאתם הייתם רוצים לראות אותו. אפילקציות לניהול מדיה חברתית, כמו באפר והוטסויט, מאפשרות לכם, בחינם, לנהל מקצועית את קידום העסק שלכם ואף לתכנן מודעות מבעוד מועד ע"מ להשאיר את כל הלקוחות מעודכנים בזמן.
להתחבר ללקוח, כאדם לאדם
תלוי באופי העסק שלכם, אתם עשויים לעולם לא להכיר את הלקוחות הטובים ביותר שלכם. אפילו אם העסק שלכם כולל בתוכו אינטרקציה פנים-אל-פנים סביר להניח שאין חיבור אמיתי בין המוכר ללקוח. למזלכם, ישנו דבר קטן ונחמד שנקרא 'האינטרנט' שיוכל לסייע לכם לגשר את הפער. באמצעות פייסבוק, טוויטר, או כל רשת חברתית בה לקוחותיכם מבלים אתם יכולים לחזק את הקשר בינכם. הקשר האנושי הזה עושה פלאים למשיכת לקוחות על העסק שלכם. הקשר יכול להתבטא בצורות רבות מ'לייק' פשוט לתגובה של לקוח לעסק ועד חגיגת הישג של אחד העובדים שלכם, האפשרויות באמת ללא גבולות.
כיום די ברור שנוכחות של מדיה חברתית היא הכרח ולא מותרות. לבעלי עסקים קטנים התעלמות מהנ"ל היא במקרה הטוב להשאיר את הכסף על השולחן, ובמקרה הרע, לסכן את האופרציה כולה.