תוכן תוכן תרדוף – המדריך המקוצר לשיווק מבוסס תוכן
עד לא מזמן פרסומת הייתה פרסומת ושטח פרסום היה שטח פרסום. כולנו ידענו בדיוק כיצד לזהות פרסומות כשראינו אחת וידענו גם היכן לצפות להן. בשנים האחרונות, השינוי בעולם המדיה וריבוי הפלטפורמות, השפיע רבות על אורח חיינו. ההבנה שסף תשומת הלב של הקהל לפרסומות הוא גבוה עד בלתי אפשרי, בנוסף להתעצמות הרשתות החברתיות ועליית ערך השיתופיות, מאלצות מותגים לתקשר בצורה ישירה ובלתי אמצעית עם הלקוחות שלהם. שינוי הלך הרוח החברתי הכין את הקרקע להופעתו של שחקן חדש שנכנס לתמונה בשנים האחרונות – שיווק מבוסס תוכן (Content Marketing). נכון לשנת 2013 הכניסה התעשיה הצעירה של תוכן שיווקי 44 מיליארד דולר בארצות הברית בלבד.
שיווק מבוסס תוכן, הוא מונח שתחתיו חיים בשלום כתיבת טקסטים, מאמרים, או כל תוכן אחר שהוא, הקרובים בעולם התוכן שלהם לזה של המותג. באמצעות כתיבת טקסטים אלה, שאינם מתמקדים במותג עצמו, מבקש המותג ליצור הזדהות ולהתפש כבר סמכא בתחומו. התוכן השיווקי יכול להופיע באתר הבית של החברה, בעמוד הפייסבוק שלו, או בכל פלטפורמה חברתית אחרת שמפעילה החברה, כמו גם בניוזלטרים הנשלחים ממנה במייל ובחומרים שיווקיים אחרים. על ידי היכולת לספר סיפור יכול המותג לחזק את המטרות העסקיות שלו וגם להתחבר לחוויית הלקוח בצורה בלתי אמצעית.
פלטפורמות אינטרנטיות כמו פייסבוק, טוויטר, או אתרי הבית של החברות, מספקים את החממה לפרסום מהסוג השונה משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא סיבה אנושית: סיפורים מבורכים גם היכן שנוטרים לפרסומות. ניתן לערוך אותם ולשתף אותם בהתאם למי האדם הקורא. לסיפורים יש אפיק ישיר ועתיק למוח האנושי. הסיבה השניה היא סיבה עסקית: תוכן שיווקי מעלה מודעות למוצר, מייצר הנעה לפעולה ובעוד שסיפורים גדלים ומתפשטים – תקציב הפרסום אינו גדל ביחס ישיר לקהל אליו הוא מגיע, בניגוד לפרסום הקלאסי במדיה השונים.
הנה כמה חוקי ברזל להתחלה מוצלחת ופשוטה של פרסום מבוסס תוכן.
• היו טוטאליים – סיפור סיפורים אמור להיות במרכז האסטרטגיה השיווקית, לא תוספת או כלי נוסף למנף תהליך קיים. סיפור סיפורים הוא ליבת הנרטיב – גלו מהם תווי האופי, השפה והלך הרוח של המותג שלכם ודבקו בהם לכל אורך הדרך. תוכנית המדיה אמורה לשרת את סיפור הסיפורים – ולא להפך.
• אל תשלח לחמך על פני הרשת – בנו אסטרטגיית הפצה. תוכן איכותי הוא חשוב, אך חשוב לא פחות למי, איפה ומתי אנחנו אומרים את זה? הבינו מהו התוכן המיטבי לפרסם בכל מדיה – אתר הבית שלכם, מדיה בתשלום, רשתות חברתיות וכ'ו. מצאו את האיזון בין תוכן טוב להפצה טובה.
• הכה את המומחה – למותג שלך יש מומחיות שיכולה לספר את חיי הלקוח – תנכס אותה. כלומר, מותגים יכולים להיות ספקי מידע מהימנים לקהלים שלהם. חוו דעה על פיתוחים וטרנדים חדשים בתחומכם ואל תמנעו מלהביע דעה, שכן, לכל מספר סיפורים יש אחת והקהל בסדר עם זה כל עוד העמדה המובעת היא אמינה ורלוונטית.
• פחות אינטואיציה יותר אינפורמציה – יש להמנע מניחוש מושכל, תחושות בטן או אינטואיציה לגבי "רעיון טוב". פרסום מבחינות רבות הוא מדע כמעט מדוייק. מחקר מקדים הוא חיוני לפני יצירת תוכן שיווקי לקהלים. חשוב להבין מיהו קהל היעד, מה הנושא החם כרגע בקרב קהל זה, איפה קהל היעד שלכם גולש וכיוצא בזה. מענה על שאלות אלו יעזור לנו להבין איזה סוג תוכן שיווקי קהל היעד שלנו רוצה לקבל.
• תמונה אחת שווה אלף הקלקות – תמונות מייצרות 50% יותר אינטראקציה מפוסטים טקסטואלים בלבד. בנוסף הן תופסות מקום רב יותר בפיד. השתמשו לטובתכם בתמונות שמספרות את הסיפור של הפוסט, המותג או הלקוחות שלכם.