המדריך (הקומפקטי) למגייסים ברשתות החברתיות
כשהרשתות החברתיות מהוות חלק גדול ומשמעותי כל כך בחיי היומיום, חברות רבות משקיעות בחשבונות הפייסבוק/ טוויטר/לינקדאין שלהן על מנת לפרסם את החברה, מוצריה ואו שירותיה, בעיקר משום שהרשתות החברתיות הן כלי נהדר לשמירה על קשר בלתי אמצעי עם לקוחות קיימים ולצבירת לקוחות פוטנציאליים.
את כל זה חברות עם חשבונות ברשתות חברתיות כבר הבינו מזמן, אך האם הן מפספסות פוטנציאל שהרשתות החברתיות מציעות להן בתחום גיוס העובדים? התשובה היא כן.
חיפוש עבודה באינטרנט התפתח למימדים אדירים בשנים האחרונות. צעירים רבים משתמשים באתרים כמו ג'וב מאסטר, All jobs ואחרים כדי למצוא את מקומם בשוק העבודה ובמרבית המקרים לשדרוג מיקומם. אולם, למרות הצלחתם הרבה, יעילותם של אתרים אלו מוטלת בספק כאשר משווים אותם ליעילות של פרסום מודעות דרושים בפייסבוק (משני צידי המטבע – המחפשים והמגייסים).
לא צריך מחקרים וסטטיסטיקות כדי לדעת שחלק נכבד מחיי היומיום של צעירים רבים מועבר בגלישה באינטרנט, כשרוב הזמן הזה מושקע ברשתות החברתיות. אם כן מדוע לא לרתום עובדה זו לגיוס עובדים חדשים? בנוסף לפנייה הרחבה לפלח השוק הדומיננטי ברשת החברתית – צעירים, הרשת מציעה אפשרות לפנייה ממוקדת אף יותר. על ידי שימוש בפייסבוק, לדוגמא, ניתן לפלח את המשתמשים לפי רמת השכלה, מקום מגורים, נסיון תעסוקתי קודם ועוד.
אם כן, מהם כללי הברזל לגיוס עובדים בסיוע הרשתות החברתיות?
1. הפגינו קלות שימוש ונגישות גבוהה – הצעות העבודה בפייסבוק חייבות להופיע בלשונית נפרדת, כך גם בלינקדאין. בדף הצעות העבודה צריך להיות מידע מפורט על אופי המשרה, דרישות התפקיד וכו'. ההצעה חייבת לענות על שאלות בסיסיות שיכולות לצוץ אצל מחפשי העבודה.
לטובת גיוס העובדים בפייסבוק קיימים מספר עזרים: www.work4labs.com ו-www.jobmagic.com/feature/recruiter לדוגמא, הן אפליקציות חינמיות ופשוטות לשימוש שנותנות את האפשרות לפתוח דף דרושים וגם מציעות למועמדים לשלוח את קורות החיים שלהם דרך העמוד מבלי לצאת מהפייסבוק.
www.socialbios.com היא עוד אפליקציה הנמכרת לדפים עסקיים שמציעה בנוסף לפרסום המשרות גם את האפשרות לראות מי מעובדי החברה קשור למחפש העבודה בקשרי חברות וגם למי מעובדי החברה יש עניין משותף עם המועמד – עניין הנמדד ב"לייקים". בנוסף האפליקציה מאפשרת לחברה למצוא מחפשי עבודה מתאימים מבלי לפגוע בפרטיותם. פנייה של החברה למשתמשים אלו היא בעלת פוטנציאל לא רע בכלל.
גם בלינקדאין ישנה אפשרות מובנת לקישור לעובדים נוספים בחברה. בנוסף, אם מחפש עבודה מגיע למשרה שלא מתאימה לו, ישנה פונקציה המציעה לו משרות דומות שיכולות להתאים לו.
2. היו מעניינים – כמו כל דבר ברשת החברתית, ככל שהפרסום יוצר עניין רב יותר – פוטנציאל החשיפה אליו יהיה גדול יותר. לכן כל דף עסקי חייב לעניין את המשתמשים (ובמקרה הזה מחפשי העבודה). לא מספיק לפרסם את המשרה המוצעת, אלא יש צורך לחשוף את המשתמשים לאופי החברה, לעובדים ולהווי שלה. מחפשי עבודה רוצים לדעת את הדברים האלו והם משפיעים על הרצון והמוטיבציה לעבוד או, לא לעבוד במקום מסויים. בטוויטר למשל חייבים לייצר שיחה ערה ומעניינת בין העוקבים לחברה. אין טעם לפרסם ציוץ על משרה מבלי לפתוח בדיון בנושא. כמו כן מומלץ לפתח שיח על החברה עצמה, על הפעילות שלה ושל עובדיה לפני פרסום המשרות. כל אלה מבטיחים פופולאריות גבוהה.
3. זכרו להתחדש ולהתרענן – כאשר מפרסמים מודעה, ציוץ, סטטוס או כל דבר אחר, לא די בפרסום אחד בודד. הפרסום חייב להיות שוטף ומתחדש מדי יום – כמה פעמים ביום. ההתנהלות הזו תביא את החשיפה של דף העסק ודף הדרושים לרמה גבוהה יותר ותמשוך אליה יותר משתמשים ומחפשי עבודה צעירים. כדאי לשתף את מחפשי העבודה בטיפים לכתיבת קורות חיים, עצות לראיון העבודה ועוד. כל אלה מהווים אמצעים למשיכת מחפשי העבודה ולהגדלת פוטנציאל החשיפה.
4. עשו שימוש בעובדי החברה – משאב זה נותן מבט אותנטי ואמין על החברה. העובדים יכולים לשתף בתכנים כמו פרסום תמונות, קטעי וידאו, או תגובות לתכנים המפורסמים על החברה. אמצעי זה לא רק מושך מחפשי עבודה, אלא גם חושף את אופי החברה ללקוחות ועוזר במיצובה התדמיתי.