רוצה להיות התאום שלי?
חשבתם שאתם היחידים בעולם שנראים ככה? שאחרי שייצרו אתכם שברו את התבנית? מסתבר שטעיתם.
קוקה קולה זירו, שמנסה להעביר לעולם הרחב את המסר שהיא ממש, אבל, ממש דומה לקולה הרגילה, החליטה לעשות שימוש בכלי המדיה החברתית ולהדגים את העקרון של התאומים הזהים. משתמשי פייסבוק נקראו להכנס בהמוניהם לאתר מיוחד שנבנה לצורך המשימה ולאתר באמצעותו את התאום האבוד שלהם, או ליתר דיוק את משתמש פייסבוק שהכי דומה להם.
ההליך פשוט: אתה נותן לתוכנה אישור למצוא תמונות שלך בעמוד שלך בפייסבוק, או להעלות ידנית תמונה. התמונה הנבחרת מוצלבת עם המאגר של פייסבוק ובסוף התהליך מקבל הגולש את תמונת התאום שלו – עם ציון אחוזי ההתאמה. בשלב הזה מקבל הנסיין את האפשרות להתחבר לתאום שלו ("אנחנו לא מכירים, אבל, ממש דומים, אולי נהיה חברים"?).
בדרך מפעיל האתר את מה שנראה כתוכנת זיהוי פנים שמתאימה יותר לשימושים של ה-CIA מצוד אחרי בכירי אל קעידה. הכוונה של אנשי קוקה קולה היתה ללא ספק תמימה. מארגני הפעילות בפייסבוק בוודאי חשבו שהעסק משעשע וכמותם גם כמעט 200000 הגולשים שהשתמשו בתוכנה, אבל, אני בספק אם הם טרחו לקרוא את האותיות הקטנות לפני שסימנו "וי" ליד ההסכמה לתת לאנשי הזירו לעשות שימוש במידע שבפרופיל שלהם, בתמונות, במידע על החברים וב"תוכן אחר" רלבנטי.
המהלך התקבל באהדה רבה על ידי מרבית הגולשים, אבל, כבר הצליח גם להרגיז לא מעט אחרים, שראו במהלך כולו חדירה לפרטיות ואף העלו תיאוריות קונספירציה על הדרך בה ניתן לעשות כעת שימוש פלילי בהשוואות המצולמות (וכן, צריך לזכור שמדובר בטכנולוגיה הלקוחה מהעולם הביומטרי).
שאפו לחברים במשרד המדיה החברתית של זירו על היצירתיות, ועל השימוש בטכנולוגיה המהפכנית וצל"ש נוסף על הניסוי החברתי המעניין. ותודה מיוחדת על כך שלא מצאתם לי תאום. עשיתם לי את היום. תמיד ידעתי שאני אחד מסוגו…