כללי האצבע להפקת המקסימום מהסטטוסים שלך
אנשים רבים עדיין לא מבינים כיצד כדאי לפרסם סטטוסים בצורה נכונה ויעילה בעמוד פייסבוק עסקי. מפתיע לכל הדיעות. אבל, זה המצב. קודם כל כדאי להבין שיש הבדלים משמעותיים בין פרסום סטטוסים בפרופיל של אדם פרטי לפרסום סטטוסים בעמוד עסקי המייצג חברה, או מותג. כשמישהו רואה שהחבר שלו מתפרע ומפרסם כמות אדירה של סטטוסים שלא ממש מעניינים אותו, הוא יכול לבחור שלא לקבל את הסטטסים בפיד שלו או פשוט ללחוץ על Unfriend ובכך להסיר את הסטטוסים של אותו חבר מהפיד. הגרוע ביותר שיכול לצאת ממצב כזה הוא פגיעה באגו של אותו מפרסם, אך כשאוהד של קבוצה או עמוד עסקי בוחר ללחוץ Unlike, נעשה כאן נזק שמשפיע ישירות על החברה. לכן חשוב לדעת איך להשתמש בכלי הזה, של פרסום סטטוסים בחוכמה כדי שלא רק תשמרו על האוהדים שלכם, אלא שגם תעודדו את ה-ER, אחוז הפעילות (engagement rate) בעמוד.
אם כך, איך עושים את זה נכון?
לתשומת לב: השימוש בסטטוסים הוא לא מדע מדויק והכללים משתנים בין עמוד לעמוד ותלויים גם באוהדים של אותם עמודים. ובכל זאת ישנם מספר כללי אצבע שכדאי לדעת כדי להפיק את המירב מפרסומם.
לא צריך להגזים, בדיוק להפך: העצה הראשונה שלי, על בסיס הנסיון, מתחלקת לשתי קבוצות: עמודי חברות מדיה וכל השאר. הראשונה היא עמודים עסקיים של חברות מדיה (תחנות רדיו, ערוצי טלוויזיה, עיתונים, בלוגים וכו'). עמודים אלה נהנים מקהל אוהדים סבלני יחסית שיכול לקבל בהבנה ובנכונות 6-12 סטוסים ביום. החלק השני, מתייחס בעצם לכל שאר העמודים. שם הכמות המומלצת לפרסום סטטוסים אפקטיבי, תאמינו או לא, היא סטטוס אחד ביום, כשבארועים מיוחדים, או אם יש לכם הכרזות ממש מעניינות, אפשר להגיע ל-2-3 ביום. המספר הזה, נמוך ככול שהוא נשמע, פשוט עובד. כשמתמקדים ומפרסמים סטטוס איכותי ומעניין אחד, הוא יהיה יעיל יותר מעשר סטטוסים סתמיים.
כדי להבין את ההמלצה הקמצנית משהו הזו, אפשר להסתכל בנתונים הסטטיסטים של כמה מעמודי הפייסבוק הבולטים ביותר, אלה שהיינו מצפים מהם ל"אסטרטגיה אפקטיבית". הנה למשל רשת האופנה הוירטואלית הפופולארית Asos. עם יותר ממיליון אוהדים ועם ממוצע יומי של 5 סטטוסים, העמוד זוכה ל-ER הצונן של 0.002%. שנייה, נסתכל על עמוד הפייסבוק של ענקית האופנה הבינלאומית Forever 21. לעמוד מעל ל-4 מיליון אוהדים, מה שמבטיח ER גבוה, נכון? אז זהו, שלא! העמוד מנפיק 4 סטטוסים בממוצע ביום וזוכה ל-ER נמוך של 0.002%!
ולקינוח נראה מה קורה בעמוד של חברת הקוסמטיקה Avon. העמוד יותר מאופק מקודמיו ומסתפק בממוצע יומי של 3 סטטוסים, שמצליחים להשיג 0.004% ER מִ-450.000 האוהדים בקבוצה. ניתן לראות בבירור שככל שכמות הסטטוסים נמוכה וממוקדת יותר, ה-ER של העמוד גדל.
תזמון: אם בכל זאת החלטתם לפרסם יותר מסטטוס אחד, המנעו מלפרסם אותם בצמוד אחד לשני. לפרסם שני סטטוסים בהפרשים קצרים אמנם חוסך הרבה זמן יקר, אבל מזיק ל-ER בעמוד.
מגוון תכנים: אמנם מטרתו המרכזית של עמוד עסקי היא לעודד מכירות בבית העסק שלכם, ונכון שאחת הדרכים האפקטיביות והמומלצות לקדם את המטרה הזו היא לפרסם קישורים לאתר הרשמי שלכם. אבל, משתמשי פייסבוק משתעממים בקלות כשהתוכן זהה בכל פעם. חוץ מקישורים, אפשר וכדאי גם לפרסם תמונות, קטעי וידאו, סקרים, שאלות ועוד.
TLC: אם החלטתם לגוון ולתת לקהל האוהדים שלכם להנות מהמגוון שפייסבוק מציע, חשוב לספק להם קצת חום ואהבה עם יחס אישי ולצרף לכל וידאו, תמונה או קישור, תיאור קצר שיתן יותר פרטים ויעודד אותם לצפות בתוכן, להגיב וללחוץ לייק.
ליצור קהילה: עמודי פייסבוק שמצליחים ליצור קהילה קטנה, נהנים ממספרי אוהדים גדולים ו-ER גבוהים. אחת מהשיטות ליצור כזו קהילה היא לתת לאוהדים שלכם עמוד שיציע להם ערך מוסף. נכון שחשוב לתת לבית העסק דגש וחשיבות רבה בעמוד, אבל כדי לספק ערך מוסף לאוהדים שלכם, חשוב גם לעסוק בנושאים אחרים, שקשורים לבית העסק או לתחום העסק בעקיפין. עמוד של חברת אופנה לדוגמא, יכול לפרסם תכנים העוסקים במעצבים קלאסיים, בהשראות הקולקציה ועוד. עמודים של תאגידי תרופות יכולים לפרסם עצות לשמירה על הבריאות, ידיעות העוסקות ברפואה וכו'.