10 סיבות למה אנשי יח"צ צריכים להיות בטוויטר
בעוד טוויטר ממשיך לצבור תאוצה, הגיע הזמן שגם אנשי יחסי הציבור יבינו קצת יותר לעומק על מה ולמה כל המהומה. אם אתם צריכים סיבות למה כדאי לכם להתחיל לצייץ (מלשון tweet) – הרי הן לפניכם (ותודה לטרוור יאנג):
1. טוויטר הוא כלי רב השפעה.
כאן זה לא המקום להסביר מה הקשר בין יחסי ציבור להשפעה על אנשים, אבל אם יש מדיום שמשפיע על מסה גדולה של אנשים, אז היח"צ חייב להיות שם, להבין אותו ולהיות מעורב. טוויטר רכש באופן מהיר מאוד מוניטין כמדיום שמשפיע על מדיה אחרים. ומנקודת מבט יחצ"נית, זה קריטי שהעוסקים בתחום ישקעו לתוך המדיום החדש, אם לא למטרה אחרת, לפחות בכדי לדון בהשפעה שלו עם לקוחות המשרד.
2. להכיר אנשים חכמים.
יחסי ציבור זה 'עסק של אנשים'. אתה לא יכול לפגוש מספיק אנשים פיקחים ומהניסיון שלי מספר לא פרופורציונלי של אנשים חכמים/פיקחים/מביני עניין/אינטליגנטיים מסתובבים להם בטוויטר. התחל להיות מעורב, להקשיב, לשוחח ובעיקר – ללמוד מכמה שיותר אנשים. זו לא רק השכלה עצמית. ניתן תמיד לראות איך ליישם את מה שלמדנו גם בעולם היח"צ. או אם תרצו, ניתן גם להקשיב לרוס היל ולבחור את חברי המערכת שלך.
3. בנה לך רשת.
בעסקי יחסי הציבור, אין כזה דבר מספיק אנשי קשר. נטוורקינג זה חלק מהמשחק וטוויטר הוא האמצעי לכך. הוא מאפשר להגדיל במהירות הן את רשת החברים הלוקאלית-מקומית והן את הרשת העולמית-בינלאומית. כל איש קשר מהווה הזדמנות עסקית ולכן בהגדלת ספר הטלפונים הדיגיטלי שלכם, אתם מגדילים גם את מקורות האינפורמציה והלידים הפוטנציאליים ללקוחות חדשים.
4. טרנדי זה שם המשחק.
אם אתה לא נמצא בראש העדר, אתה כנראה מאחוריו – וזה, כנראה, המקום הגרוע ביותר שמישהו בתעשייה שלנו יכול להימצא בו, היות וזה כבר בחצי הדרך ללא להיות רלוונטי. טוויטר מאוכלס באנשים חכמים וסקרנים שתמיד מחפשים מקורות אינפורמציה חדשים וכשהם מוצאים אותם, הם יותר משמחים לחלוק את המידע. טוויטר הוא כלי שמחבר אותך לאינספור מקורות אינפורמציה שנמצאים ברשת, ותמיד ניתן למצוא לינקים למידע חדש על כל נושא שניתן להעלות את הדעת כמו: מדיה, פוליטיקה, עניינים חברתיים, טכנולוגיים ותרבותיים.
5. להגיע לעיתונאים.
כיום יותר ויותר מובילי דעה, עיתונאים ובלוגרים מחוברים לטוויטר. ומי כמונו יודעים, עד כמה שהם עסוקים עם כל מאות הפניות שאנו מעבירים להם מדי יום במייל – שלרובן, הם אפילו לא יספיקו להתייחס, אבל כנראה שמספר הפניות בטוויטר מטריד אותם הרבה פחות. המשימה המאתגרת בפנייה לעיתונאים באמצעות טוויטר היא להגיע לנקודה, או לפאנצ' ב-140 תוים. כאמור זה לא הרבה, כך שחייבים להיות מקוריים ובעיקר תמציתיים. ועוד המלצה ידידותית: אם אתם לא שרויים ביחסים ידידותיים עם עיתונאים, בקשו אישור לפני שאתם מתחילים לפנות אליו (לצייץ) באופן פרטי. קצת אדיבות לא תזיק.
6. להגיע לבלוגרים
בלוגרים, וזה לא מפתיע, נוטים להיות יותר ויותר מעורבים בטוויטר. באופן די הגיוני, שתי הפלטפורמות הולכות יד ביד היות וטוויטר יכול להיות דרך מצויינת להגדיל את הטראפיק בבלוג שלך. בלוגרים הופכים בהדרגה להיות אנשי מפתח מבחינת השפעתם על הציבור ובתור יחצנים ככל שנקדים להפנים זאת, ייטב לנו. ואיך מגיעים לאותם בלוגרים? כמובן – טוויטר. באמצעותו אפשר גם לזהות וגם להתחבר עם אותם בלוגרים רבי-השפעה ואולי אף לבסס מערכת קשרים המבוססת על ידידות והפריה הדדית, וכמו בסעיף הקודם בכך נימנע מלהפוך למצייצים מטרידנים.
7. זמן לפעולה.
בעתיד הלא רחוק לעין יגיע הזמן בו תתבקשו במסגרת קמפין תקשורתי רחב למנף את פעילות היח"צ שלכם באמצעות פעילות במדיה החברתית הכוללת בתוכה, גם את טוויטר. ואז מה עושים? כמובן, שאם אתם באים מוכנים לנושא, מכירים את השחקנים בשטח ואת מצע העבודה – כנראה שתצלחו את המשימה ביתר קלות. במקרה ההפוך, בו אינכם חלק מהמשחק ואינכם יודעים איך לשחק – המשימה תהפוך למשימת היאבקות ואולי אף הישרדות. ככל שהמדיה החברתית הופכת ליותר מיינסטרים, כך חברות, מותגים וארגונים ירצו למנף את עצמם ואת ההופעה התקשורתית שלהם באמצעות הפעילות במדיה זו.
8. השג מידע. ועכשיו!
עולם יחסי הציבור הוא עולם הוא עולם דינאמי שמתקדם בקצב שיא. כיום, כדי להיות יחצ"ן אמיתי, עליך להיות מעודכן באופן שוטף בשלל מקורות מידע בהם עיתונים, מגזינים, שבועונים, אתרים, ערוצי טלויזיה, תוכניות רדיו והרשימה עוד ארוכה. ויש האומרים כי "יחצנים טובים יודעים קצת על הרבה דברים, ואם הם לא יודעים משהו, הם יודעים איפה להשיג את המידע הדרוש". וכאן בדיוק נכנס טוויטר. טוויטר יכול לשמש אתכם לשאילתא קצרה בה תוכלו להשיג מגוון רב של דעות ותשובות – במהירות שיא.
9. לבנות את המותג העצמי (ואת תחום ההשפעה)
בין הדברים החיוניים לאנשי יחסי הציבור הוא בולטות, להיות בעל דעה ולבנות בסיס לאמינות מקצועית. וזה לא משנה אם אתה חלק מסוכנות ענק או בעל עסק עצמאי – העתיד שייך לאלו שנמצאים בראש הלהקה. אל תגיעו למצב בו האמירה "אם אתה לא קיים ברשת, אתה לא קיים" תהיה נכונה לגביכם.
10. ומותר גם להנות
עולם היח"צ הוא ללא ספק עולם לא פשוט ולעיתים אף מתיש. אז למה שלא תבלו חלק מהזמן ביצירת קשרים עם מגוון רחב של אנשים שיכול בהחלט לבדר ולהפיג מתחים. או לחילופין, לפחות תראו איך הקולגות שלכם חורקים שיניים ומנסים ב-140 תווים או פחות לנסות ולומר משהו חכם באמת…