שיווק באינסטגרם: איך עושים את זה כמו שצריך
פוסט אורח
"אם אתם מנהלים עסק, בטח מצאתם את עצמכם לא פעם מתחבטים בשאלה איך יהיה הכי נכון לקדם אותו. יש כאלה שיבחרו לעשות קידום אתרים אורגני, אחרים יעדיפו קידום ממומן ויש כאלה שישימו את כל הקופה על הרשתות החברתיות. כשאני אומרת 'רשתות חברתיות', אני למעשה מתכוונת פייסבוק, שם ברוב המקרים אנשים יעדיפו להשקיע את הכסף", אומרת הכתבת, מור מריג'.
אבל מה עם אינסטגרם?
מי שחשב להתעלם משיוק באינסטגרם – אולי כדאי שיחשוב על זה שוב. הרשת החברתית השניה בגודלה בעולם מתגאה בלמעלה מ-800 מיליון משתמשים ועולים בה מדי יום למעלה מ-250 מיליון פוסטים. היא נהנת ממערכת מיקוד ופילוח הקהלים המשוכללת של פייסבוק, היא קלילה, ויזואלית, צבעונית ורבים מבני הנוער נוטים להעדיף אותה על פני אחותה הגדולה. בלי קשר לזה, מחקרים מראים שהמשתמשים נוטים להעדיף אותה גם בכל מה שנוגע לעדכונים ולתקשורת עם המותגים האהובים עליהם. אז למעשה אפשר להסתכל על אינסטגרם כעל ערוץ שיווק נוסף באמצעותו תוכלו להגיע לקהל שלכם ולספר את הסיפור הויזואלי של העסק שלכם.
עכשיו השאלה היא איך. איך מתחילים.
- איך משיגים בולטות בין מיליוני תמונות שעולות בכל שניה.
- איך בונים קהילה רחבה וגורמים לקהל להגיב ולהיות מעורב.
- איך אפשר ליצור תוכן מעוצב ואסתטי גם בלי להיות צלמים ומעצבים.
- איך יוצרים סגנון ייחודי שיהיה מזוהה אתכם וישקף את ערכי המותג.
- ואיך אינסטגרם תוכל לעזור לכם להשיג את המטרות העסקיות שהגדרתם.
על כל אלה ננסה לענות כאן, אבל חשוב לזכור שכדי להצליח באינסטגרם צריך להשקיע. אתם צריכים להקדיש זמן (לפעמים גם כסף) ולדעת שתצטרכו לעשות קצת יותר מלהעלות פעם ב- תמונות יפות ומעוצבות. צריך שיהיה לכם חזון ואסטרטגיה ותצטרכו להתחייב לזה ולפעול בעקביות. אם נשמע לכם עד כאן ואם אתם מוכנים לקחת על עצמכם את האתגר המתגמל הזה – בואו נצא לדרך.
איך מתחילים?
כדי שיהיה לכם קל יותר בהמשך וכדי שתדעו איך לבנות את האסטרטגיה שלכם – כדאי שכבר בשלב הזה תגדירו מטרות ויעדים ותשאלו את עצמכם למה אתם באינסטגרם ומה אתם רוצים להשיג באמצעותה, למשל:
- לחשוף את המוצרים שלכם
- להעלות מודעות למותג
- להציג את התרבות הארגונית
- לפרסם ללקוחות פוטנציאלים
- להגדיל נאמנות
- להפיץ מידע, חדשות ועדכונים על המותג
- לבנות קהילה
וכן הלאה. יכולות להיות הרבה מטרות, אבל תפסתם מרובה – לא תפסתם. ההמלצה שלי היא שתתמקדו בלא יותר מ2 מטרות עיקריות ומדי פעם תטפטפו גם מהשאר, במידה ויש. אבל עיקר הפעילות שלכם צריכה להיות ממוקדת ולהתנקז למטרות העל. בהמשך, תצטרכו למצא את האיזון הנכון בין המטרות שלכם ובין מה שהקהל שלכם רוצה לראות ומוצא בו עניין.
השלב הבא שלנו יהיה להגדיר את הפרופיל ולבצע אופטימיזציה שתביא לתצוגה מקסימלית. הפרופיל שלכם הוא כמו כרטיס ביקור ולכן כדאי להשקיע מחשבה באלמנטים שמרכיבים אותו:
- תמונה – בחרו בתמונת פרופיל נקיה ואסתטית, עדיף כזו שתכיל את הלוגו שלכם.
- ביו – זה המקום שלכם לספר על עצמכם או על הפעילות שלכם בכמה מילים. עומדים לרשותכם 150 תווים לשם כך – נצלו אותם ושקפו היטב את אופי המותג.
- לינק – בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, כאן לא תהיה לכם אפשרות לשלב לינקים ככל העולה על רוחכם. עומד לרשותכם לינק לחיץ אחד בלבד והוא נמצא באיזור הביו של הפרופיל שלכם. רוב המותגים משתמשים בלינק הזה כדי להפנות לעמוד הבית ולהכניס עוד תנועה לאתר, אבל אתם למעשה יכולים לעשות בלינק הזה עוד הרבה דברים שימושיים אחרים. אתם יכולים לקדם מבצעים ולהפנות לדפי נחיתה ספציפיים, אתם יכולים להפנות למאמרים, לשלוח לתחרויות או הגרלות או כל דבר אחר. האפשרויות פתוחות. זה בסדר גם לשנות את הלינק אחת לכמה זמן בהתאם לצרכים שלכם באותו רגע. מה שזה לא יהיה – אל תוותרו על הזכות שלכם ללינק.
איך משיגים בולטות?
- סגנון – השקיעו בסגנון ייחודי שיהיה מזוהה אתכם כך שאנשים יוכלו לזהות את הפוסטים שלכם גם בלי שיצטרכו להסתכל על השם או על הלוגו. סגנון כזה תוכלו ליצור באמצעות סט צבעים שתקפידו להתמיד בו, פילטרים קבועים שישדרו את אווירת המותג, קופי שילווה את התמונות, האשטגים קבועים וכן הלאה. הנה דוגמא מעמוד אינסטגרם שעושה את זה מעולה:
- רקע סולידי – אם אתם רוצים שהמוצרים שלכם יבלטו – הציגו אותם על רקע נטרלי וסולידי ככל האפשר שלא יקח מהם את הפוקוס.
- טקסט – אל תסתפקו בתמונה בלבד, הוסיפו גם תיאור שישיג לכם יותר שטח מסך, יצור סקרנות ויגביר מעורבות.
- האשטגים – רוצים שיותר אנשים יגיעו לפוסטים שלכם? האשטגים בהחלט יכולים להכניס לכם יותר תנועה לפרופיל ולהגדיל באופן משמעותי את כמות המבקרים בו. הוסיפו לכל פוסט לפחות 3-4 מהם וכמובן הקפידו שיהיו רלוונטי ויתקשרו לפוסט.
- עקביות – אל תפרסמו פעם בשבוע כי לא ככה תצליחו לגרום לעוקבים לשים לב אליכם. חשוב שתשמרו על עקביות ותעלו פוסטים בזמנים קבועים – עדיף לפחות אחת ליום.
איך מגדילים מעורבות?
אז עשיתם הכל כמו שצריך ואם יש לכם קהל מספיק גדול ונאמן – כנראה שאתם על הגל. אבל אם זה לא המצב ואם אף אחד לא ממש מגיב או מגלה עניין בפוסטים – כנראה שתצטרכו לעבוד עוד קצת. למזלכם, יש כמה טריקים שבדרך כלל עובדים, חלקם גם לא יעלו לכם שקל.
- האשטגים – כבר דברנו על זה. תוכלו באמצעות האשטגים לפרסם תחרויות ולגרום למשתמשים להעלות תוכן שקשור למותג שלכם, מה שיחשוף אתכם בפני כל רשימת החברים שלהם וגם יביא למצב שאת התוכן שלכם – יצרו המשתמשים. זכרו שכשאתם מעודדים תוכן משתמשים אתם באופן אוטומטי גורמים להם להיות פעילים, מעורבים ושיתופיים. כמובן שזה יעבוד בצורה מקסימלית כשתדאגו לתגמל אותם על כך.
- פרצופים – הקפידו להעלות תמונות שמכילות אנשים. פוסטים עם פרצופים משיגים 38% יותר לייקים ו-32% יותר תגובות. זה מיד יוצר אצלנו הזדהות ומרגיש לנו אותנטי.
- משפיענים – בקשו ממנהיגי דעה בתחום לשתף פוסט שקשור במוצר או בשירות שלכם. יש לשיתוף כזה הרבה כוח משום שמדובר באנשים שצברו לעצמם קהל מאמינים נאמן שסומך על ההמלצה שלהם. תוכלו כך ליצור עניין סביב המותג שלכם ולהגדיל את כמות העוקבים.
- מעקב מתחרים – בדקו מי הם האנשים שעוקבים אחרי המתחרים שלכם והתחילו לעקוב אחריהם. אלה לקוחות פוטנציאלים שלכם ואם הם מצאו עניין במתחרים – הם עשויים לגלות עניין גם בכם. כשתתנו להם עוקב, אתם למעשה תמשכו את תשומת ליבם ואם הם ישתכנעו שהתוכן בעמוד שלכם רלוונטי להם – הם צפויים לעקוב אחריכם בחזרה.
- סטוריז – נצלו את הכלי הזה. אנשים אוהבים להחשף לתוכן ייחודי ואותנטי שהם לא יכולים למצא במקומות אחרים. באמצעות הסטוריז גם תקבלו בולטות וחשיפה וגם תהנו מאחוזי פתיחה גבוהים ומהודעות אישיות שיגיעו לתיבה שלכם.
- פוסטים ממומנים – לפעמים גם צריך להכניס את היד לכיס. מאחר ואינסטגרם היא חברה של פייסבוק – תוכלו לפרסם באינסטגרם ולהנות ממערכת הפרסום של פייסבוק ומפילוח קהלים ממוקד ומדוייק.
איך יודעים שהשגנו את המטרות?
כי אנחנו לא מפרסמים ושוכחים, אנחנו הולכים לבדוק, למדוד ולוודא שהעבודה שלנו גם מביאה תועלת. אחת לחודש, מומלץ לעבור על הפוסטים ולבדוק איזה סוג תוכן זוכה לאחוזי מעורבות גבוהים ומה הקהל שלכם אוהב לראות מכם. הפיקו מכך לקחים לחודש הבא וצרו עוד פוסטים ברוח הפוסטים המובילים. חוץ מזה, אינסטגרם מציעה למשווקים כלי תובנות שישפכו עוד מידע על הפעילות שלכם.
אז נסכם
אינסטגרם היא אחד הכלים החשובים והמשפיעים שיש כיום למשווקים. היא בונה נוכחות למותג ועוזרת לשמור על קשר עם הקהל שרוצה לראות מכם תכנים אחרים מאלה המתפרסמים בפייסבוק או בשאר הרשתות החברתיות. אם אתם עדיין לא שם – הצטרפו ואל תשארו מאחור! זו בהחלט יכולה להיות אחת ההחלטות הטובות שלכם ב-2018.
הכותבת, מור מריג׳ היא כתבת בחברת סרבולה המציעה שירותי כתיבת תוכן.