עקרונות מפתח ליצירת תוכן שיווקי בוידאו
תוכן שיווקי יכול להיות אפקטיבי בהפניית תשומת הלב של הצרכנים/משתמשים למסרים שלכם, הרבה יותר מפרסום גלוי. יחד עם זאת, ואת גילו כבר רבים, במידה והצרכן יזהה שמדובר בתוכן המפרסם מותג מסויים, הוא מיד ידפדף הלאה או יתעלם בכל דרך אחרת, בדיוק כפי שהוא נוהג כלפי פרסומת רגילה.
השימוש בפלטפורמה דוגמת וידאו, לא מספיקה כאשר חוזרים על אותו תוכן. וידאו כערוץ תקשורתי הפך למתוחכם יותר מבעבר, בעקבות פלטפורמות כגון: פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. הגיע הזמן, כך נראה, שמותגים ישתמשו בוידאו באופן מקיף ורחב יותר.
ישנם תכנים ויזואליים רבים ברשת. יותר מ-300 שעות של וידאו עולות ל-YouTube בכל דקה. יותר מ-6 מיליארד צפיות בסרטונים על ידי מיליארד משתמשים נרשמות בכל חודש. מלבד גוגל, בעלת YouTube, גם פייסבוק רשמה הישג מרשים בתחום.
לא מעט מהצרכנים הגולשים נוהגים לצפות בסרטונים שהועלו על ידי מותגים, אבל, הללו צריכים להיות מבדרים ושימושיים כדי לזכות בצפיות רבות. קביעה זו נתמכת בסקר שנערך על ידי חברת הייעוץ "Cedar", לפיו 73% מהמשיבים טענו כי יצפו בסרטון מבדר, או כזה שיביא להם תועלת – ללא קשר למקור שיצר אותו, כלומר, כלל לא משנה לצופים אם מותג יצר את הסרטון, או לא. מעניין שרק 20% מהמשיבים על הסקר, נרשמו בסוף היום לערוץ ה-YouTube של המותג. מה הטעם, אם כך, להוציא סכום כסף רב על סרטון מבדר ושימושי רק כדי להידחות על ידי הצרכן כאשר מגיע הזמן "לדחוף" לו מסרים? אמנם מישהו נהנה ואולי אף סיפר לחבר כמה מעניין וכדאי לו לצפות בסרטון, אבל אם איש מהם לא נרשם כמנוי לערוץ, מדובר בהפסד.
ישנם כמה עקרונות מנחים שיסייעו בהפיכת תוכן שיווקי בוידאו למעולה:
זכרו שסרטונים בלי מטרה הם כמו עוגות בלי טעם. הם נראים נהדר, אך מה מטרתם? ודאו שהתוכן "נולד" ממשפט מוחץ אחד. אם תוכלו לתמצת את מה שתרצו להשיג במשפט אחד, עשיתם חצי מהעבודה.
זכרו שמשתמשים לא חושבים על סרטונים כעל דרך "לדחוף" מוצרים. כ-60% מהמשתמשים הבריטיים ב-YouTube טענו כי יצירת סרטונים על נושאים שחשובים להם מהווה דרך טובה למותגים ליצור עמם קשר.
כל איש שיווק יודע שעל מותגים לחשוב לטווח ארוך. מותגים נוטים להשקיע את כל מאמציהם הקיראטיביים בטווח הקצר ולאחר מכן דועכים ונשכחים. אם תתמידו להעלות תוכן באופן רציף, תעשו נסיונות ותבהירו את מטרת הסרטון, יש סיכוי טוב שמספר המנויים לערוץ המותג עשוי לעלות מעל 20%.
זכרו כי גם המומחים לפעמים טועים. למשל, חברה יכולה להעלות סרטון חדש על מוצר ולגלות שצופים רבים נוטשים בשלב מוקדם. הסיבה היא שלוקח זמן רב להגיע ל"שורה התחתונה".