בינה מגוייסת
כל מה שאתם צריכים לדעת (נכון לעכשיו) על ההשפעה של הבינה המלאכותית (AI) על עסקים – ובפרט, על עולם יחסי הציבור
ברחבי העולם, אפליקציות יצירתיות המופעלות על ידי בינה מלאכותית (AI) צצות בקצב מסחרר. לא ניתן לערער על ההשפעה של בינה מלאכותית על העסק. למרות ש-AI גנרטיבי אינו חדש מבחינה טכנית (גלגולים של טכנולוגיות קשורות קיימים כבר זמן מה), הציבור הרחב התחיל להבין את התמונה רק לאחרונה כאשר OpenAI השיקה את ChatGPT. מאז ישנה עלייה עצומה ב׳נוכחות׳ ה-AI בתקשורת, כמו גם עניין רב בחוגי ההון סיכון.
בלא מעט השנים שאני מבלה בעסקי היח"צ, ובפרט בתחום הטכנולוגיה, ראינו הרבה חידושים טכנולוגיים שבאים והולכים, מחלקם התלהבנו יותר, מחלקם פחות, אבל, נדיר לנסות משהו חדש שבאמת השאיר אותנו מופתעים ומתרגשים. נכון. מתרגשים. הרבה טכנולוגיה דיגיטלית מציעה רק שיפורים יחסית קטנים. הגעתם של ChatGPT והמנועים הקשורים אליו מרגישים אחרת. אנחנו חווים רגע אמיתי של התקדמות טכנולוגית. בקיצור: קפיצת מדרגה אמיתית. אין ספק.
כמו ברוב הטכנולוגיות משנות המשחק, יש הרבה דיונים על זה. האם זה טוב, האם זה רע, האם זה חוקי או אתי – האם זה יהרוג אותנו … וחברות בינה מלאכותית רבות מתמודדות עם איך לשווק את עצמן ולהתמודד עם הקסם של ההשפעה של בינה מלאכותית על העסק.
כיצד לגשת לבינה מלאכותית בעסק שלכם
עליית הבינה המלאכותית הגנרטיבית היא יותר מההתרגשות סביב ראייה בזמן אמת של תעשייה חדשה לגמרי ומתפתחת – שוק הבינה המלאכותית הגנרטיבית כבר נהיה צפוף. בעוד המחדשים דוהרים לפתח אפליקציות ושירותים חדשים שנבנו על גבי דגמי שפות גדולים שונים, הם יתמודדו עם אותם אתגרים בדיוק שכל גל חדשנות התמוד איתם לפניהם.
מהניסיון שלנו, הנה כמה מהדברים שכדאי לזכור כשמתחילים לשלב כלי בינה מלאכותית:
- נסחו מטרה ברורה והצעת ערך – נסו להיות כמה שיותר ספציפיים.
- מנפו ערוצים מרובים כדי למשוך לקוחות/משתמשים ו׳להאכיל׳ את הערוצים האלה לעתים קרובות כדי להעלות את המודעות למה שבניתם ואיך זה עוזר לאנשים.
- היו שקופים ככל האפשר לגבי השימוש בנתונים ופרטים, תוך מעקב מקרוב אחר הרגולציה.
- הבינו מה מניע שיחות בתקשורת ואז מצאו את הקול שלכם בתוך השיח על הנושא – בעיות בקנה מידה לאומי, כמו רובוטים שלוקחים עבודות, דיפ פייק, זכויות IP (קניין רוחני) וכו' – והיו מוכנים להגן עליו.
- הבינו את מה שקורה גם ברמת המאקרו וכיצד מחזור החדשות של AI מתפתח – – והתאימו את התקשורת בהתאם כדי לבנות ולהגן על המוניטין שלכם; אל תבנו את אסטרטגיית הטכנולוגיה או יחסי הציבור שלכם בוואקום.
- ולכל אורך המסלול, נסו להישאר גמישים – הטכנולוגיה תמשיך להשתנות מהר, ותצטרכו להסתגל בהתאם בכל צעד.
AI בשימוש יחסי הציבור
תחום יחסי הציבור בפרט דורש גישה ייחודית ביחס לבינה מלאכותית, הן בהגנה מכלים יותר זדוניים, או בעיות שקשורות באבטחה, והן בדרכים שמוסיפות לעסק שלנו.
לפני הכל, חשוב לשמור על בטיחות ופרטיות של מידע רגיש. יש לנו את הזכות להרוויח את האמון של לקוחות המסתמכים עלינו כדי לייעץ בחדשות ופעילויות שיש להן פוטנציאל להזיז שווקים. אפליקציות genAI (בינה מלאכותית גנרטיבית) הן בסופו של דבר בבעלות חברות פרטיות שעשויות להשתמש במידע שהוזן בשאילתות שלהן כדי להכשיר גרסאות עתידיות. הזנת מידע קנייני למסד נתונים שאינו תחת שליטה של לקוחות או סוכנות פוגעת באמון הזה – ועלולה להיות לו השלכות משפטיות. לכן שימוש בטוח יותר בטכנולוגיות האלה הוא למחקר כללי על תחומי נושא – ואנו נמנעים משימוש בהם כדי לכתוב הודעות לעיתונות, נקודות דיבור או חומרים אחרים שאינם כבר נחלת הכלל.
שקיפות חשובה גם בתחום יחסי הציבור באופן ספציפי. בדיוק כפי שמצטטים את המקור של נתון כלשהו, אנשי מקצוע בתחום התקשורת צריכים להיות שקופים כאשר genAI משפיע על התוכן שלהם. לכן אנחנו לעולם לא מציבים עותק שמקורו בינה מלאכותית כשלנו. אנחנו בשום מקרה לא מציגים את הפלט של שאילתת genAI ללקוח כתוכן סופי.
חשוב לזכור שלבינה מלאכותית יש הטייה. הטיה ב-AI הייתה בעיה מאז ימיה הראשונים, וכלי genAI טובים רק ברמה שמסדי הנתונים עליהם הם מאומנים הם טובים. להנחיות של מועצת יחסי הציבור יש שאלות שיעזרו לכם לאתר כל הטייה אפשרית תוך שימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית ביחסי ציבור. חשוב לא להתעלם מהעובדה שהמודלים האלה מבוססים על מידע "רע" באותה מידה שיש בהם נתונים "טובים".
חשוב תמיד לבדוק הכל מקרוב. מודלים של genAI מאומנים על מסדי נתונים מסיביים הכוללים ספרים, מאמרים ואתרי אינטרנט. משמעות הדבר היא שהם יכולים לכלול מידע מטעה או כוזב – כולל הצגת מידע שהם הרכיבו בסיטונאות כעובדה. אנחנו משתמשים בכלים האלה כדי להתחיל את המחקר על כל נושא אפשרי. אבל – וזה אבל גדול – אנחנו לא מקבלים את כל מה שיוצא מהמודל כאמת מוחלטת או משתמשים בו כמשאב יחיד. אנחנו בודקים שנית נתונים סטטיסטיים ומקורות באמצעות חיפוש או חומרים מקוריים.
בינה מלאכותית יכולה להאיץ את העבודה – אבל חשוב לדעת את הגבולות שלה. אפשר להתייחס ל-ChatGPT כ"אידיוט אינטליגנטי". למרות שהוא יכול לייצר פלט סביר, הוא חסר במידה רבה את ההקשר, היצירתיות והאותנטיות של תוכן שנוצר על ידי אדם – וזה נדרש כדי שהצעה תבלוט בתיבת הדואר הנכנס הצפופה של העיתונאים, כדי לחייב קהל לקרוא מעבר לשתי השורות הראשונות של מאמר, או ליצור תוכן שגורם לאנשים לעצור את הגלילה בפיד.
אנחנו משתמשים בכלי בינה מלאכותית כדי לעורר יצירתיות ולהאיץ את המחזור בין רעיון לביצוע.
genAI יכולה לעזור למשווקים ולאנשי תקשורת לתכנן רעיונות ונקודות מבט חדשות. זה הוכח כתזאורוס מצוין למציאת מילים חלופיות ועזר לנו לשבור מחסומים יצירתיים. אולם זה לעולם לא יהיה תחליף לחשיבה מקורית. הערך שלנו ללקוחות טמון בניסיון ובמומחיות שלנו; וזה תמיד יהיה כך.