איך למצוא את הזמן "הנכון ביותר" לפרסום תכנים ברשתות החברתיות?
האם כבר מצאתם את עצמכם מחפשים את הזמן "הנכון ביותר" לפרסם תכנים עבור החברה שלכם ברשתות החברתיות? על פי כמות הפוסטים שקיימים על הנושא נראה כי להרבה אנשים יש את התשובה ׳שלהם׳ לכל מי שרק מעוניין לשמוע. אתם אפילו לא חייבים לקרוא על כך אם אתם לא רוצים, אתם יכולים פשוט למצוא אינפוגרפיקה שמציעה את זמני הפרסום ה"נכונים ביותר" בצורה גרפית – ולא חסרים כאלו.
זה מושך, הרעיון הזה שיש דרך "חינמית" לקבל דחיפה למעורבות שלך "רק" על ידי פרסום בזמן הנכון של היום (או של הלילה!). והאמת? אין ממש זמן אוניברסלי "אידיאלי" לפרסם בשום פלטפורמה. זאת מסקנה מתבקשת, במיוחד כאשר ישנם קהלים מסוגים שונים בגזרה החברתית, כמו ״צרכן למותגי לייפסטייל״ מול ״ספק B2B IT״.
אבל, ואת זה חשוב לזכור: בהחלט ישנן דרכים לברר מתי קהל מסוים יראה את הפוסטים שלך ויפנק אותך ב"לייקים", "שיתופים" וכל שאר הדברים שמשאירים "מנהלי קהילה" ערים בלילה.
הנה כמה צעדים שניתן לנקוט בהם כדי לגלות את הזמנים הנכונים ביותר לפרסם בחשבונות ה-טוויטר והפייסבוק שלכם, תוך (הפתעה) שימוש בנתונים שלקחתם מפייסבוק וטוויטר:
-
להסיר תופעות חריגות:
לפני שאתם מתחילים לנתח את כל הנתונים שמצאתם, תרצו לעשות קצת ניקיון בבלגן. כלומר? אנחנו ממליצים לבטל מהמשוואה כל פוסט קנוי (בתשלום) שכן מעורבותם תהיה גבוהה יותר בשל הכסף ששולם עבורם. ולכן, זה לא ייתן לכם תובנה על הביצועים האורגניים שלכם. בנוסף, אם היו לכם ׳אירועים׳ גדולים, עם דגש על פעילות חברתית, אתם חייבים לעשות שימוש בשיקול הדעת שלכם, לגבי השאלה איך תרצו לקחת את זה בחשבון. יתכן והמעורבות הייתה גבוהה יותר עקב האירוע – מה שבהחלט עלול לתת לכם ייצוג לא הכי מדויק של המצב.
-
הפכו לידידים עם הנתונים שלכם (data):
המפתח לכך מונח בתוך הנתונים שלכם. אין מקום טוב יותר לחפש בו מאשר בפוסטים שלכם כדי לדעת מתי הקהל שלכם הכי מחובר לרשת. טוויטר ופייסבוק מציעים יצוא מלא של מידע על פוסטים בעזרת מטריקה של מעורבות כמו קליקים, "retweets", תגובות, וכו'. אם ביכולתכם, תנצלו את הנתונים הגדולים ביותר וקחו בחשבון שכמה שיש לכם יותר נתונים, ככה יהיה לכם יותר קל להגיע למסקנות מדויקות.
-
נצלו את הניתוח שלכם:
הגיע הזמן לדברים הטובים. הגיע הזמן לצלול לתוך הנתונים שלכם. הגורמים העיקריים שחשוב להסתכל עליהם הם זמני העלאת הפוסטים (מידע שגם טוויטר וגם פייסבוק מספקים) וגם מטריקה (ערכים) של מעורבות. אתם יכולים להיכנס גם לגורמים ספציפיים יותר כמו – הזמן הטוב ביותר לתגובות ולייקים, או אפילו הזמן שבו אנשים הכי ראו את הפוסט שלכם, וכו'..
אנחנו נתמקד במעורבות כוללות ובזמנים. שלב ראשון: מיינו את הנתונים שלכם על פי המעורבויות הגבוהות ביותר. זה יאפשר לכם לראות בקלות איזה פוסט צבר הכי הרבה אינטראקציה.
ברגע שמיינתם את הנתונים שלכם, הדרך הקלה ביותר לקחת צעד אחרונה ולמצוא תקלות הוא להמחיש את הנתונים. כלים כמו Tableau מושלמים לזה, אבל אתם יכולים גם לעשות תרשים של נתונים באופן ידני. הצגת הנתונים שלכם בצורה חזותית מאפשרת לכם לבחון את המגמות שעשויות להיות בלתי נראות בניהול הפעילות התקשורתית היומיומית שלכם. הפלט שתקבלו הוא משהו שיראה כך:
כאן, אנחנו רואים כי המעורבות בינואר 2016 הגיעה לשיאה מספר פעמים סביב השעות 5:00-07:00 ובין 9:00 ל-10:30 לפייסבוק וב-16:50 לטוויטר. אפשר גם לשכפל את זה על מנת לבדוק את היום האידיאלי להעלות פוסט. עבדו עם הנתונים באופן דומה, אבל בחנו ימים לעומת שעות. למשל, יפתיע אתכם לגלות שפוסטים בסופ"ש יקבלו פעולה גבוהה יותר מאשר אלו שעלו באמצע השבוע. בסך הכול, הנתונים נותנים לנו כמה רמזים באשר למועד שיתוף אוספים של חדשות תעשייתיות, תמונות מקסימות מחיי המשרד, ו-GIF מפוארים של "פלאפי הכלב".
-
בדקו את זה:
עכשיו שיש לכם בערך מושג מתי הפוסטים שלכם יקבלו הכי הרבה אהבה ברשתות החברתיות, נסו ליצור לוח זמנים (schedule) שמשקף את זה. אם אתם מגלים שסך הכול אתם מתחילים לראות יותר מעורבות, המבוססת על ההתאמות שלכם – נהדר ! במידה ואתם לא רואים הרבה הבדל, אולי הגיע הזמן לנסות משהו חדש.
חזרו על התהליך הנ"ל, של ניתוח לפי תקופות, וראו אם הזמנים ששיערתם שיובילו למעורבות שיא ממשיכים להביא תוצאות (attention) גבוהות מהרגיל. אם כן, אז יתכן ויש יחס בין זמן העלאת הפוסט והזמן שהקהל שלכם צופה ומתחבר לתוכן שלכם.
בסופו של דבר, הדרך הכי טובה לגלות מתי לפרסם כדי לקבל חשיפה מקסימלית לקהל שלכם היא לבצע מחקר באופן עצמאי עם הנתונים שלכם. היזהרו בעת קבלת ׳עצות׳ ממקומות חוץ שלא בדקו את הנתונים שלכם’ או שלא מכירים את קהל היעד שלכם. כל קהל צריך התייחסות ספציפית כדי להעריך את ההרגלים והדפוסים שלהם למעורבות. מנהלי מדיה חברתית חכמים יצטרכו להישאר נאמנים לניתוח הכן של הנתונים שלהם, אם הם רוצים להופיע בזמן הנכון כדי לכבוש את הלבבות של העוקבים שלהם.