מחפשים משרד יחסי ציבור לחברת טכנולוגיה? הנה מה שתצטרכו לשאול
עבור חברות טכנולוגיה (ולא רק) השואפות להטביע את חותמן בשוק הישראלי, בחירת סוכנות יחסי הציבור (PR) הנכונה היא החלטה משמעותית. אבל, איך מסננים את הז'רגון ואת מילות הבאז של אנשי יחסי הציבור המשופשפים במצגות מכירה משכנעות ומבצעים בחירה מושכלת? במדריך זה, נתעמק בתחומי המומחיות המרכזיים של יחסי הציבור, נשזור את המונחים שתצטרכו לדעת, ונציג בפניכם את השאלות שתצטרכו לשאול סוכנויות מועמדות פוטנציאליות למשימת הליווי שלכם אל כותרות כלכליסט, TheMarker, גלובס, גיקטיים ואחרים.
ניווט בנוף המדיה (הדי ׳סלעי׳)
מה שאתם צריכים לדעת:
בתחום יחסי הציבור, המדיה (אמצעי התקשורת השונים, בין אם מדובר באתר אינטרנט מקצועי ובין אם בערוץ 12) היא הבמה שלכם, והאופן שבו תופיעו יכול ליצור או לשבור את המוניטין של החברה שלכם. מאבטחת סיקור תקשורתי ועד יצירת הודעות מושכות לעיתונות והכוונה לכלי התקשורת הנכונים, חשוב שתהיה לכם אסטרטגיה מקיפה. כאן נכנסים לתמונה מונחי מפתח ששווה להקדיש להם בחינה מקרוב, כמו "סיקור", "הודעה לעיתונות" ו"רשימת מדיית יעד" או "קהלי יעד".
שאלות לשאול את הסוכנות:
איך אתם מתכננים להבטיח סיקור תקשורתי למותג שלנו?
מה האסטרטגיה שלכם ליצירה והפצה של הודעות לעיתונות למדיות שרלוונטיות לקהלי היעד שלנו?
איזה פעילויות נוספות, חוץ מהוצאת הודעות לעיתונות ואו הכנת מאמרי עמדה אתם מתכננים?
מה תצטרכו לקבל מאיתנו? האם אנו נצטרך ׳לעבוד׳ עבורכם?
יישור יחסי הציבור עם היעדים העסקיים
מה שאתם צריכים לדעת:
יוזמות יחסי הציבור שלכם לא צריכות להתקיים בחלל ריק; הן צריכות להיות קשורות באופן ברור ליעדים העסקיים הרחבים יותר של החברה שלכם. בין אם אתם משיקים מוצר חדש, נכנסים למהלך גיוס כסף, מתכוונים לפלוש לתחום חדש, או מפתחים קמפיין להגברת המודעות למותג, סוכנות יחסי הציבור שתבחרו צריכה להיות מיומנת בפיתוח עסקי חדש ובתכנון קמפיינים – שיעבדו יד ביד עם מערכי השיווק שלכם, עם אנשי המכירות ועם הנהלת החברה.
שאלות לשאול את הסוכנות:
האם תוכלו לשתף דוגמה לקמפיין מוצלח שמתיישר עם יעדי הפיתוח העסקי שלנו?
איך אתם ניגשים לתכנון וביצוע השקת מוצר?
מה הניסיון שיש לכם בליווי תקשורתי של מהלכים ארגוניים, כמו גיוס כסף? החלפת מנכ״ל?
ניהול משברים ומוניטין
מה שאתם צריכים לדעת:
בעולם הטכנולוגיה המהיר של היום, בעיה קטנה יכולה להסלים ולהפוך למשבר רציני תוך זמן קצר. ניהול משברים יעיל יכול להציל אתכם. בנוסף, ניהול מוניטין מתמשך הוא המפתח לשמירה על תדמית חיובית.
שאלות לשאול את הסוכנות:
מהי הגישה שלכם לניהול משברים, והאם יש יש לכם תוכנית אסטרטגיה מובנית שנוכל לעיין בה?
איך הייתם מנהלים ומשפרים באופן יזום את המוניטין של החברה שלנו?
מדידת הצלחה
מה שאתם צריכים לדעת:
הצלחת מאמצי יחסי הציבור שלכם צריכה להיות ניתנת לכימות. בין אם זה באמצעות מדידת טווח הגעה למדיה, מעורבות או שימוש בהערכה מקיפה וניתוחי עומק של החשיפה, לסוכנות הנבחרת צריכה להיות שיטה ברורה להערכת ה- ROI.
שאלות לשאול את הסוכנות:
איך מודדים את הצלחת קמפיין יחסי ציבור מבחינת טווח הגעה ומעורבות?
איך נדע מה עובד ומה לא עובד בזמן אמת?
האם תצטרכו להסתייע גם בפרסום ממומן או שכל הפעילות אורגנית לחלוטין?
בניית ומינוף מערכות יחסים
מה שאתם צריכים לדעת:
ב-PR, הרשת שלך היא השווי שלך. בניית קשרים עם אנשי מדיה ובעלי עניין מרכזיים יכולה לחזק את טווח ההגעה של המסר של המותג שלכם. פגישות סדירות לבניית מערכות יחסים ופגישות היכרות תקופתיות יכולים להיות כלים חשובים בהקשר זה.
שאלות לשאול את הסוכנות:
האם יש לכם קשרים קיימים עם משפיענים רלוונטיים לתעשיית הטכנולוגיה?
איך אתם בדרך כלל מקיימים פגישות לבניית קשרים עם בעלי עניין?
יצירת המסר
מה שאתם צריכים לדעת:
המסר של המותג שלכם צריך להיות ברור, עקבי ומשכנע. מפיתוח מסרים מרכזיים ועד לסיפור סיפורים ושיווק תוכן, סוכנות יחסי הציבור שלכם צריכה להצטיין בסיוע לבניית, עיצוב והפצת הנרטיב שלכם.
שאלות לשאול את הסוכנות:
איך תפתחו מסרים מרכזיים למותג שלנו?
מהי הגישה שלכם לסיפורי יחסי ציבור ושיווק תוכן?
מה תצטרכו מאיתנו בחברה?
עכשיו, הגיע הזמן לבחור
בחירת משרד יחסי ציבור היא החלטה משמעותית, במיוחד עבור חברות טכנולוגיה המעוניינות להשפיע בשוק הישראלי התחרותי. על ידי הבנת תחומי המפתח הללו של מומחיות יחסי ציבור ושאלת שאלות ממוקדות, תוכלו לבחור סוכנות שמתיישרת באופן מושלם עם המטרות שלכם ומספקת תוצאות מדידות.
מרגישים מוכנים? בחרו בחוכמה, ובהצלחה!