כסף אינו הבעיה
השותפים שלנו במשרד יחסי הציבור Lewis PR לא יושבים רגע לנוח. בזמן שאנו עסקנו באירוח דודים מחיפה בחוה"מ שחלף לו זה מכבר, היו עסוקים החבר'ה בעובוד נתוניו של סקר נוסף שערכו. והפעם: מצב תעשיית היח"צ. על פי הסקר, שנערך על ידי חברת המחקר Brainjuicer וכלל תשובות של מנהלים בכירים האחראים על מערכות שיווק ואו יח"צ מרחבי העולם (כולל ישראל), 12 החודשים הבאים יפגינו (הקשיבו הקשיבו) צמיחה של מעל 60 אחוז בתקציבי יחסי הציבור של החברות בהן הם מטפלים. הסיבה: גידול בהוצאה על קמפיינים באמצעי התקשורת החברתיים (כלומר ברשת). באירופה דיווחו 56 אחוז מהמנהלים על שילוב ערוצי תקשורת חברתיים בקמפיינים שהם עורכים בעוד שבארה"ב 86 אחוז עשו כן.
95 אחוז מהנשאלים מאמינים שיח"צ הוא פונקציה עסקית חשובה לארגון באשר הוא. נתון לא מפתיע נוסף: לכל אורך הקו חסרים בתעשייה אנשי יחסי ציבור טובים והמחסור רק יילך ויגדל. מסתבר שהמחסור אינו נמצא בתחתית הערימה – במתחילים, אלא בקרב שכבות הביניים במשרדים.
כשנשאלו מה הופך סוכנות יחסי ציבור לסוכנות טובה באמת, ציינו הנשאלים במקום הראשון את "הבנת העסק" (29%). עוד מגלה הסקר כי הולך ועולה מספרם של המנהלים הבוחרים סוכנויות יח"צ חדשות על בסיס המלצות שמפה לאוזן וכי רק 17% מהנשאלים התייחסו לעלויות בזמן בחירת המשרד.