המשווקים כבר התחילו לחסוך
מה אומר, תיקיית ה"סקרים שמוכיחים כמה צדקתי" שעל המחשב שלי הולכת ומתמלאת בקצב מטורף. באוסף נחת זה עתה סקר חדש, הפעם של Equation Reasearch שיצא לבחון כיצד המשווקים בארה"ב משתמשים במדיה החברתית. ובכן, התוצאות לא מפתיעות. כולם כבר שם, על העגלה, על הקטר, או על כל דימוי אחר שתבחרו, ומי שלא שם השנה, כבר התחיל לחסוך לקראת שנת התקציב הבאה. ובמספרים: 59% מהנסקרים כבר עושים שימוש במדיה החברתית ואילו 28% נוספים מתכננים לשלב את הכלים החדשים בארסנל השיווקי בקרוב. הערוצים הבולטים ליישום: הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, יוטיוב ובלוגים.
נתון נוסף שלא הפתיע אותי: 37% מהנשאלים הצהירו שהם לא ממש יודעים על מה מדובר, כדי שיוכלו להתחיל בפעילות וכרבע מהם אמר שיש לו בעיית מימון. החלק השני נבע, כנראה, מהעובדה שקרוב ל-40% מהמשווקים העריכו שאין כיום כלים מספיק טובים למדוד אפקטיביות של השימוש בכלי המדיה החברתית. מה שכן הראה סימנים מעודדים, היתה העובדה ששישה מתוך עשרה משווקים דיווחו שהם מבצעים ניטור כלשהו של מדדים, דוגמת היטס באתרים, פידבק לקוחות, אזכורים באתרים אחרים ומכירות. בסיסי, אני יודע, אבל, זו בהחלט התחלה.
בסך הכל יצאתי מעודד. הגל הזה ש'שוטף' את המשווקים האמריקני כבר עושה את דרכו לישראל ושוליו כבר התחילו להשפיע על כמה. לגבי סוגיית המדידה והאפקטיביות, נראה לי שהמשווקים, שם וגם כאן, יצטרכו להפנים את העובדה שאין כלי אחד, או פלטפורמה אחת, שבעזרתן ניתן לבחון את התוצאות של השימוש במדיה החברתית. מדובר במקבץ של כלים, מדדים, חלקם באיזור ה'נתונים הקשים', חלקם באיזור ה'נתונים הרכים' יותר, האיכותיים יותר. כל אחד יצטרך למצוא לעצמו את סט כלי המדידה שיתאימו לאופי הפעילות שלו ועד אז, כן, להתחיל לחסוך.