דוניצה מול… (מול מי, בעצם?)
אני בטוח שאתם לא ישנים טוב בלילה מחוסר ידיעה מי מקבל יותר חשיפה: ברק או איילון? אחרים לא יכולים להתחיל את היום בלי לחשוב על איך זה שביל גייטס החנון מקבל יותר חשיפה מסטיב ג'ובס הקולי בעליל. כדי לבחון את רמת החשיפה הגלובלית (ונכון, בשביל זה צריך לקוחות גלובליים, כאלה שמטביעים חותם) נוהגים כמה ממכרי, מנהלי יחסי הציבור (אמרתי מכרי, לא חברי), לעשות שימוש באחד הצעצועים הפחות מוכרים שיש כיום בארסנל של גוגל. האם הלקוח שלי עושה יותר רעש מהמתחרים, או במילים אחרות: למי יש יותר גדול? די פשוט: נכנסים ל- Google Trends
מדובר בסך הכל בכלי די בסיסי, אבל, בהחלט מהנה (אם אתה בצד המנצח). אין שם יותר מדי אפשרויות לחפירה לעומק, אין שם יותר מדי מקום להתבטא. מכניסים את שם החברה, הארגון, האישיות, פסיק ואת שם החברה, הארגון, האישיות, אליהם רוצים להשוות את היקפי החשיפה – כמותית. במרבית המקרים התוצאה משקפת את רמת ה'רעש' התקשורתי שמייצר כל גוף (Search Volume). יותר 'רעש' אמור להיות יותר טוב. בחלק מהמקרים, ומודה שלא הצלחתי להבחין בשיטה, הולכת גוגל צעד אחד קדימה ונותנת גם News Reference Volume. עימות מהיר בין Google ל- YouTube ייתן לכם דוגמה טובה למה מתכוון המשורר.
אם גוגל תיקח את העסק ברצינות, ותהפוך אותו מעוד צעצוע, למשהו בכיוון שאליו לקחה את Google Maps, נראה שלנו בעסקי יחסי הציבור יש למה לצפות.