בלוגר להשכרה
טוב. אז אחרי שגילינו שיש ביננו מנכ"לים המסתתרים מאחורי בובות גרב (ראו פוסט קודם), הנה טוויסט בעלילה. מודה שאני לא חשבתי על זה. בלוגרים להשכרה, או 'בלוגר צללים' (על משקל סופר צללים). לתופעה הגעתי דרך חשיפה של ה- BBC News
הם מספרים שם על תופעה חדשה: אנשים, בדרך כלל בתפקידים ניהוליים בכירים, ששוכרים אנשים אחרים כדי שישחקו במקומם את המשחק המקוון ברשת. כלומר, שיטלו, ברשות, כמובן, את זהותם, וייצגו אותם בפורומים, יכתבו במקומם בלוגים ויענו על פניות של חברים ברשתות החברתיות אליהן הם נרשמו.
לצורך התחזוקה השוטפת של נוכחותם המקוונת הם שוכרים בכסף מלא מקצוענים שיעשו זאת עבורם. ביזארי? לא בהכרח, אבל, בהחלט מסתמן כאן מקצוע חדש. התירוץ שנתנו המתראיינים בכתבה היה פשוט: אם מנכ"ל חברה לא מהסס לקחת איש יחסי ציבור כדי שיכתוב עבורו נאומים (ואני מוסיף את הסמנכ"ל שחותם בשמו על מאמר מקצועי שכתב אותו יחצ"ן), מה ההבדל? למה לא לקחת בלוגר מקצועי שיעשה עבורך את העבודה?
קודם כל, נחמד לגלות שיש תופעה כזו. ולמה? זה מראה שהרשתות החברתיות אכן תופסות מקום של כבוד באג'נדה של מנהלים. כבר אי אפשר להתעלם מהיתרונות שבנוכחות הווירטואלית, או אף מעבר לכך, בהכרח שבלהפגין שם נוכחות. דבר שני, מייד התחלתי לחשוב איך עושים מזה כסף? למה שלא נציע ללקוחות את השירות הזה? הם לא ישמחו אם נפנה להם קצת זמן?
* כותב הפוסט מצהיר בזאת שהוא ורק הוא כתב את הטקסט שלמעלה.