רק האמת, כל האמת ושום דבר מלבד האמת

לפני שנתיים למדה חטיבת הפלייסטיישן של סוני שיעור בענווה, כזה ששינה את האסטרטגיה התקשורתית שלה. ב- 2006 פרצה החברה לבלוגוספירה עם בלוג פיקטיבי וסרטון וידאו ויראלי ששמו "כל מה שאני רוצה לחג המולד זה PSP". מה שהיה אמור להיות סיפור הצלחה אינטרנטי שיסחוף את קהל הגולשים הפך מהר מאוד לפיאסקו תקשורתי כאשר בלוגר חשף את העובדה שמדובר בגימיק של מחלקת השיווק ופרשיית הפלופ הפכה לאחד מציוני הדרך בהסטוריה הקצרה של השיווק מוכוון הרשתות החברתיות והבלוגוספירה, והכניס את החברה למהלך רצוף נסיונות שיקום התדמית הפגועה.

הגליון הטרי של PRWeek מקדיש השבוע מקום לפרשייה, כשהוא מדגיש את העובדה שלתעשייה המאוד צעירה שלנו חסרים "סיפורי לקוח" מסוג זה, כאלה שכולנו יכולים רק ללמוד מהם. "במקום להתייחס לנושא כאל נסיון אופורטוניסטי שלא הצליח, החליטו לקחת בסוני את העסק לידיים". ולא רק זאת, אפילו נולד שם ג'וב חדש – "מנהל אמצעי תקשורת חברתיים". האיש החדש, פטריק סיבולד, הודה בטעות ופתח במסע ארוך של "החזרת אמון הבלוגרים בחברה".

"אחת הבעיות המרכזיות שאיתרנו", הוא משחזר, "היתה בכך שמערך יחסי הציבור של סוני לא היה מעורב לחלוטין בפרשיית הבלוג שלא היה", הוא אומר. "זו היתה, ללא ספק, הטעות מספר אחת כאן. המשימה לא היתה קלה כלל וכלל. נאלצנו להחזיר את אמונם של משתמשים רבים שחשבו שאנו זלזלנו באינטליגנציה שלהם".

אחד הצעדים הראשונים בהליכי השיקום היה פתיחתו של בלוג ארגוני. לפני קצת מעל שנה, ביוני 2007, הושק הבלוג, שבאופן מפתיע זכה כבר מימיו הראשונים לחיבוק אוהד של נפגעי הבלוג הראשון. גם אם הושמעה בו ביקורת, סיבולד לא נגע בה והשאיר אותה כפי שהיא. אבל, המשימה הקשה היתה, הוא משחזר, היתה למצוא את האיזון בין העלאת תכנים על התרבות הארגונית של החברה שמממנת את הכל – סוני – והתכנים הקשורים במוצר עצמו שאותו יש למכור – והרבה ממנו – תוך שמירה על העניין של הן אמצעי התקשורת והן ובעיקר של הצרכנים עצמם. בדרך להצלחה (בחברה מספרים כי בהשוואה בכלי Google Analytics מול אתרי משחקי וידאו אחרים בשוק, אתר הפלייסטיישן זוכה לכ- 400 אחוז יותר מבקרים וכ- 94 אחוז יותר של צפיות באתר), נעשה שימוש במירב כלי המדיה החדשים, מנגן וידאו און ליין, דרך טוויטר להעברת עדכונים ועמוד בפייסבוק עם 24 אלף חברים. ככותבי פוסטים גוייסו בכירים בחברה, מפתחים וגם אנשי היח"צ של סוני, כשעל כולם מנצח כיום ג'ף רובינשטיין, בלוגר ועיתונאי ותיק, שיישם הרבה ממה שכבר למד על בשרו, משנה שכוללת בעיקר תכנים שווים וגישה ישירה וכנה שאינה מעגלת פינות, או איך שמגדיר זאת רובינשטיין: "באנו עם הרבה צניעות ו'אנחנו כאן בשבילך'".

את ההצלחה קל היה למדוד מהרגע הראשון והיא בלטה בעיקר בקידום מכירות משחקים בעלי תקציב שיווק מוגבל. משחק שעלה בבלוג הרשמי, עלה מייד באתר ימשחקים מובילים ברשת ובבלוגים מרכזיים שבתורם לינקקו לאתר של סוני.

"הראייה שלנו לטווח הארוך הוכחה כנכונה", מסכם סיבולד. "מתי ידענו שאנו הדרך הנכונה? כשאנשים בתוך החברה החלו לבוא אלינו שנעזור להם לקדם את ענייניהם און ליין".




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>